joi, 22 octombrie 2009

Branzoaice

IMG_0405

Mmm exact ca branzoaicele de la patiserie… ce sa mai zic… trecem la fapte ca vorba multa saracia omului nu? :P

Timp: 1h30min

Portii: 8buc

Ingrediente:

Aluatul: 300g faina, 1/2 plic drojdie uscata (aprox 3,5g), 1 ou, 100 ml lapte cald, 1 lingura zahar, 1 lingura ulei (sau unt), un praf de sare

Umplutura: 150g branza proaspata, 100g telemea, 1 ou, 3-4 linguri zahar, esenta de vanilie si rom, coaja rasa de lamaie (sau portocala), stafide (optional), 1 lingura gris (optional)

Pentru uns deasupra: 1 galbenus, 1 lingura de lapte, 1 lingurita rasa de zahar

Mod de preparare:

Framantam un aluat din ingredientele de mai sus si lasam la dospit la loc cald timp de aprox. 1 ora.

IMG_0388

Cat creste aluatul ne ocupam de compozitie. Amestecam branza proaspata cu telemeaua rasa, oul, zaharul si esentele. Daca branza proaspata este prea zemoasa adaugam si o lingura de gris.

IMG_0389

Buun… aluatul dupa o ora arata cam asa:

IMG_0391

Intindem o foaie nu foarte subtire si o taiem in 6-8 patrate.

IMG_0392

Punem cate o lingura de compozitie pe fiecare patrat si il impaturim dupa preferinte. Eu am facut diverse forme. Unele le-am impaturit patrate ca o batistuta, altele le-am apucat de capete si le-am rasucit la mijloc si au iesit rotunde.

IMG_0394 IMG_0396

Le punem in tava tapetata cu hartie de copt si ungem cu oul batut cu lapte si putin zahar.

IMG_0397

Le coacem in cuptorul preincalzit la 200° timp de 15-20min pana se rumenesc.

IMG_0401

Foarte apetisante au iesit, si un miros in bucatarie… ca la brutarie… ;)

IMG_0417

Merg de minune cu un pahar de lapte sau o cana de ceai.

Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Super tare arata.Yami, yami imi e pofta. Si felicitari pentru noua prezentare.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Te pup Oana, merci frumos pentru aprecieri.
    ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Branzoaicele facute de tine sant mult mai bune ca cele de la patiserie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna!:) am descoperit site-ul tau in urma cu o saptamana si deja am facut 2 retete:D ( gratin de brocoli si pancakes)mi-au iesit super! felicitari si la cat mai multe retete! P.S.am vazut ca locuiesti in Belgia...si eu de jumate de an...voiam sa te intreb, branza proaspata de vaci de unde o cumperi? sau folosesti fromage frais? as vrea sa fac si eu branzoaicele acestea frumoase si pofticioase:D multumesc frumos! o zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Ionela, folosesc intradevar fromage frais sau fromage cottage(braza cu perlute) amestecat cu branza feta greceasca. Sunt mai umede decat branza proaspata pe care o stim din tara dar alt inlocuitor mai bun nu am gasit. Adauga 1-2 linguri de gris sau faina si se mai trage din zeama. Mai e o posibilitate si cu ricotta italiana, seamana la gust cu urda si e mai solida un pic.
    Daca totusi ai obtinut o compozitie prea lichida care nu se poate impaturi in aluat nu-i nimic. Imparte tot aluatul in 2, pune intr-o tava cu margini o foaie, toarna toata branza si acopera cu cealalta foaie. Rezultatul este la fel de delicios insa sub alta forma. Eu fac deseori asa cand nu am timp de modelat si ii zic "mega branzoaica" ;)
    Spor la branzoice!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. buuun...atunci nu mai caut branza proaspata ca la noi caci nu am nicio sansa sa gasesc....desi am cautat aproape in toate magazinele...in fine...astazi am reusit si am facut branzoaicele:) am pus gris si nu a fost prea lichida compozitia! multumesc frumos pt reteta si sfaturi!!! au iesit foarte bune!! sincer nu ma asteptam:D data viitoare voi incerca si mega branzoaica:D multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie mi-au iesit extrem de uscate la cuptor...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails