sâmbătă, 17 octombrie 2009

Bulz ~ Boturi de mamaliga cu branza

DSCF0076

Bulzul sau boturi de mamaliga este o mancare specifica din Ardeal, pe cat de simpla pe atat de gustoasa (ca multe alte mancaruri traditionale). E o mancare usoara si rapida, ideala pentru cina intr-o seara ploioasa de toamna. Se poate servi si ca aperitiv sau ca o gustare rapida, copii cred ar adora sa faca bile de mamaliga si apoi sa le pape cu pofta. Am putea transforma preparatul bulzului intr-o activitate amuzanta pentru toata familia ;)

Timp: 30min

Portii: 4

Ingrediente: malai, branza (telemea, branza de burduf, branza proaspata…), unt, sare

Mod de preparare:

Facem o mamaliga mai tarisoara si o lasam sa se racoreasca.

Stiti cum se face mamaliga nu?

Punem un ceaun sau o cratita cu apa la fiert cu sare si un praf de malai. Cand incepe sa fiarba turnam malaiul pe mijlocul ceaunului pana se face o gramajoara (vezi poza).

DSCF0041

Dam focul la mic si lasam sa fiarba cam 5 minute. Amestecam apoi energic mamaliga cu un facalet sau cu o lingura de lemn (in lipsa merge si o furculita) si mai lasam pe foc inca vreo 5min. Scuturam apoi bine ceaunul si rasturnam mamaliguta pe un fund de lemn sau pe o farfurie.

DSCF0052

Ok, cat timp se mai racoreste mamaliga ungem o tava cu unt si radem sau sfaramam branza. Eu am avut branza de burduf si tare buna a mai fost.

DSCF0056

Luam cate o bucata de mamaliga, o aplatizam cu mana, punem pe mijloc putin unt, o lingura de branza si ii inchidem capetele formand o bila.

DSCF0060

Putem pune in interior si cate o bucatica de carnat sau de sunca. Eu am ramas la versiunea de baza :P

DSCF0061

Asezam boturile in tava, le ungem cu putin unt, presaram branza deasupra si dam la cuptorul incins pentru 10-15min pana se rumenesc.

DSCF0070

Foarte bun a iesit, ne-au placut tare mult.

DSCF0080

I-am papat cu smantana…yamy

Pofta buna!

3 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails