luni, 9 noiembrie 2009

Ardei, gulii şi bostănei umpluţi

IMG_0831_

Buuni ardei umpluţi :D mi-era o poftă…

N-am mâncat anul ăsta ardei umpluţi, aşa că a trebuit să mă revanşez. Am făcut porţie dublă de ardei şi am băgat şi un bostănel şi o gulie în joc ca nu cumva să-mi pară rău ;)

Timp: ~1h 30min

Porţii: 6

Ingrediente: 3 ardei graşi, 1 ardei capia, 1 bostănel, 1 gulie, 600g carne tocată (porc sau amestec cu vită), 100g orez, 1 ceapă, 1 ou, 1 lingură ulei, 300ml suc de roşii, 1 roşie, 100g afumătură (kaizer, bacon), sare, piper, mărar, pătrunjel, cimbru, dafin

Mod de preparare:

Tăiem ceapa mărunt şi o călim în ulei până devine sticloasă.

IMG_0790_

Amestecăm apoi ingredientele pentru compoziţie: carnea tocată, orezul, ceapa, oul, sarea, piperul, mărarul, pătrunjelul şi 100ml suc de roşii.

IMG_0792_ IMG_0793_

Obţinem o bunătate de compoziţie…

IMG_0794_

Ok, să vedem cum stăm cu legumele de umplut… ăştia-s inculpaţii :P

IMG_0796_

Ardeii îi decupăm atent în jurul codiţei cu un cuţit bine ascuţit. Împingem apoi uşor cotorul în interior şi îl scoatem afară.

IMG_0797_ IMG_0799_

Bostănelu’ la rând…

IMG_0801_

Îl tăiem în două şi cu ajutorul unei linguriţe cu coadă lungă incepem să-i scobim meizul însurubând-o ca un tirbuşon :)

Cu gulia e cam aceeaşi poveste numai că e mai greu puţin că e mai tare. Întâi şi-ntâi o curăţăm de partea exterioară lemnoasă.

IMG_0805_

Scobim apoi cu aceeaşi linguriţă încercând să păstrăm cam aceeaşi grosime a pereţilor.

Astea fiind făcute nu rămâne decât să îndesăm compoziţia în toate legumele prezente.

IMG_0803_

Tăiem căpăcele din coaja roşiei şi acoperim compoziţia din fiecare legumă iar apoi le aşezăm într-o cratiţă încăpătoare cu pereţii suficient de înalţi. Mie nu mi-a mai încăput gulia aşa că am pus-o separat într-o crăticioară mai mică.

Turnăm peste legume sucul de roşii, adăugăm afumătura tăiată fâsii, condimentele (sare, piper, cimbru, dafin) şi apă cât să le acopere.

IMG_0809_ IMG_0812_

La gulie am făcut un mic experiment. Pe lângă sucul de roşii, apă şi condimente am turnat şi ~150ml bere ;) Nu mi-a părut rău…

IMG_0810_

Roşia rămasă de la decupat căpăcele, miezul de la dovlecel şi gulie le-am tocat toate mărunt şi le-am adăugat pe lângă ardei & co, nu prea îmi place să risipesc bunătate de legume ;)

Punem cratiţa, în cazul meu cratiţele, pe foc la mediu şi lăsăm să fiarbă sub capac 30 de minute.

IMG_0818_

Luăm apoi cratiţa (cratiţele) şi o dăm la cuptorul încins la 200° timp de încă 20min până se rumenesc frumos muşterii.

IMG_0820_

Super…

IMG_0839_

Ce să vă mai zic… savurăm cu smântână sau iaurt, ceapă sau ardei iute, mămăliguţă sau pâine ;)

IMG_0832_

Ca la mama acasă!

IMG_0838_

Să-i gustaţi cu plăcere şi să vă fie de bine!

2 comentarii:

  1. da ,intradevar,ca la mama acasa,dar mama e atat de departe.......te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Te pup mami! Tot mai buni sunt ardeii umpluti facuti de tine sa stii ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails