miercuri, 2 iunie 2010

Tartă cu rubarba şi brânză Quark

IMG_3983_

Vă place rubarba?

Pentru mine este prima dată când o gust, habar nu aveam că e acră :D da’ acră tare… şi se prezintă ca nişte tulpini mari, verzi roşiatice…

IMG_3898_

În fine, acum dacă am cumpărat-o trebuia să fac ceva din ea ca începusem deja să regret :) Aşa că am făcut tarta asta cu brânză Quark gen Clafoutis şi din restul tulpinilor am făcut dulceaţă.

Hai să vă povestesc aventura mea cu buruiana asta numită rubarba…

Timp: ~1h

Porţii: 6-8

Ingrediente: 300-400g rubarba, (3 tulpini), 120g făină, 30g amidon de porumb, 100-130g zahăr brun, 1/2 linguriţă praf de copt, 3 ouă, 250g brânză Quark (sau brânză proaspată cremoasă), 150ml lapte, 1 lingură unt topit, 1/2 linguriţă sare, 1 lingură rom sau cogniac, vanilie (esenţă sau miez de păstaie de vanilie), 1/4 linguriţă piper măcinat, 1/2 linguriţă ghimbir pudră, 1/2 linguriţă scorţişoară, 3 linguri miere de albine

Mod de preparare:

Curăţăm tulpinile de frunze (atenţie frunzele sunt otrăvitoare) şi îndepărtăm primul strat de coajă.

IMG_3899_

Le tăiem în bucăţi de aproximativ 2cm şi le aşezăm pe fundul unei tăvi de tartă (diametru 26-28cm) unsă cu unt.

IMG_3947_

Amestecăm într-un bol făina, amidonul, praful de copt, zahărul şi sarea.

Separat mixăm ouăle, brânza Quark care este o brânză proaspătă cremoasă, laptele, untul, cogniacul, vanilia şi restul de condimente (piperul, ghimbirul, scorţişoara).

IMG_3945_

Adăugăm şi amestecul de făină şi mixăm bine până obţinem o compoziţie cremoasă care curge.

IMG_3946_

Turnăm aluatul în tavă peste bucăţile de rubarba şi dăm la cuptorul încins la mediu (190°) timp de 30min.

IMG_3948_

O scoatem apoi din cuptor, o ungem cu miere şi o mai băgăm încă 10min la cuptor.

IMG_3955_

Pudrăm cu zahăr şi servim călduţă sau rece.

IMG_3976_

Acum ce să vă zic, a ieşit muult mai bună decât mă aşteptam. Combinaţia de arome din aluat a mers la fix, chiar nu credeam că o să iasă ceva comestibil din acritura asta de rubarba :) Nu am devenit fan rubarba şi nici nu am să o trec în lista mea de preferinţe însă chiar a fost o experienţă interesantă, merită încercată măcar o dată ;)

IMG_3990_

Chiar a fost bună lângă o porţie de ingheţată de caramel…yam

Poftă bună!

3 comentarii:

  1. Trinity, foarte frumoasa prajitura ta cu rabarbura, dar te tog spune-mi ce este branza quark? Imi place mult blogul tau, e foarte frumos si vad ca ai destule retete din bucataria internationala. Felicitari!
    Daca iti face placere ai un premiu pe blogul meu, virtual desigur, ti-l ofer cu mult drag si simpatie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Maria, branza Quark este o branza proaspata ce se comercializeaza la cutii de 500g. Este cremoasa si untoasa ca un fel de crema de branza. O poti inlocui cu succes cu branza proaspata romaneasca dar sa fie grasa si untoasa ca cea de la tara ;) Eu folosesc foarte des Quark fiindca altfel de branza proaspata nu gasesc aici in Belgia.
    Te pup si multumesc inca o data pentru premii si aprecieri ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am in gradina rubarba si fac in fiecare an dulceata si tarte.Zaharul brun in combinatie cu rubarba este foarte bun.Si cunosc branza quark este foarte buna.O trec la favorite.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails