miercuri, 16 decembrie 2009

Gaufres de Bruxelles

IMG_1866_

Specifice Belgiei, dar cunoscute pe plan internaţional, gaufres sau waffles, oricum le-ai zice sunt delicioase.

Dacă aveţi drum prin Belgia nu ezitaţi să le gustaţi. Trebuie să ştiţi că reţetele şi modul de servire diferă în funcţie de regiune însă toate sunt absolut delicioase.

Eu locuiesc pe lângă Bruxelles aşa că de cele mai multe ori am ocazia să gust Gaufres de Bruxelles. Dacă ajungeţi la Grande Place, să nu plecaţi de acolo fără să mâncaţi o gaufre cu frişcă, capşuni, ciocolată belgiană şi câte şi mai câte combinaţii.

Cum mi-am luat un aparat de grill multifuncţional care are şi forme de gaufre am început să le prepar şi acasă oridecâteori ni se face poftă şi nu avem chef să ieşim din casă :P

Aşadar am făcut Gaufre de Bruxelles aşa:

Timp: 1h30min

Porţii: 4 (8 bucati)

Ingrediente:  250g făină albă, 1 linguriţă drojdie uscată, 2 linguri zahăr brun, 1/2 plic zahăr vanilat (esenţă de vanilie sau 1/4 miez de păstaie de vanilie), 2 ouă, 250ml lapte, apă minerală sau bere (eu am ales laptele de data aceasta), 100g unt, un praf de sare

Mod de preparare:

Amestecăm întâi ingredientele solide (făina, zahărul, vanilia şi drojdia uscată).

IMG_1831_

Separat amestecăm gălbenuşurile cu laptele (sau alte lichide) şi untul topit. Încorporăm apoi ingredientele lichide în cele solide, omogenizând bine.

Batem albuşurile spumă cu un praf de sare şi le încorporăm uşor în aluat.

IMG_1835_

Vom obţine un aluat moale dar vâscos.

IMG_1853_

Acoperim cu un prosop sau o folie de plastic şi lăsăm la cald pentru 40-60min să crească până îşi dublează volumul.

Încingem apoi formele de gaufre şi le stropim/ungem cu unt sau ulei.

IMG_1854_

Turnăm compoziţia în forme cu ajutorul unui polonic în aşa fel încât să fie 3 sferturi pline ca să aibă loc să crească fără să de-a pe dinafară.

Închidem capacul şi coacem timp de 4-5min până devin rumene, aurii. Este important să nu deschidem capacul în timpul coacerii.

Gaufrele trebuie să iasă crocante la exterior şi pufoase şi aerate la mijloc.

Asta mi-a ieşit mie:

IMG_1857_

De aici încolo ţine de preferinţele fiecăruia… Le puteţi servi aşa simple, pudrate cu zahăr şi alături de puţin unt, sau cu diverse fructe…

IMG_1859_

… sau cu un moţ de frişcă…

IMG_1862_

… sau ca în cazul nostru cu fructe, frişcă şi cremă de ciocolată, belgiană bineînţeles :P

IMG_1864_

Ce să vă mai zic…

Bon Appétit! ~ Eet Smakelijk!

4 comentarii:

  1. Intr-adevar gaufrele sunt delicoase si consistente. Am avut si eu ocazia sa le degust cand am fost in Belgia si sunt nemaipomenite. Nu contest faptul ca facute in casa ies mai delicoase. Felicitari, ti-au iesit la fel ca cele de la "magazin".pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Onuta, intradevar ies foarte bune insa asta nu e un motiv suficient ca sa nu fie gustate si direct din pravaliile specializate ;)
    It's a must! :P

    RăspundețiȘtergere
  3. De unde ai luat spray-ul? :-) multumesc... Si felicitări ptr retete :-) sunt minunate....

    RăspundețiȘtergere
  4. F buna reteta! Am incercat multe retete dar cu praf de copt, aceasta cu drojdie este perfecta!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails