sâmbătă, 17 septembrie 2011

Tartă de piersici cu cremă de migdale şi smochine

IMG_7192_

Mai ţineţi minte piersicile mele albe din grădină cu care mă lăudam acum ceva vreme?

Păi după ce o parte le-am făcut gem, o parte le-am congelat şi o altă parte le-am făcut în câteva reprize peach crumble mi-au mai rămas destule şi pentru o mega tartă fără să le pun la socoteală pe cele care au fost mâncate ca atare. Aşadar recolta a fost bună, să dea Domnul tot atât şi la anul că tare bune au mai fost.

Tarta asta a ieşit aşa ceva suprem, am de gând să o repet toată iarna cu piersicile care le-am pus la păstrare în congelator.

Iată cum am preparat-o…

Timp: ~1h30min

Porţii: 1 tartă dublă

Ingrediente: 5-6 piersici aromate

Cremă: 4 albuşuri de ou, 200g zahăr, 100g unt, 200g pudră de migdale, 5-6 smochine confiate, un praf de sare, miez de păstaie de vanilie sau esenţă, 2 linguri rom, coajă de portocală

Aluatul: 200g unt, 200g zahăr, 1/2 linguriţă sare, 500g făină, 4 gălbenuşuri de ou, 4 linguri de lapte sau apă rece

Mod de preparare:

Întâi m-am ocupat de aluat pe care l-am pregătit după indicaţiile de aici cu cantităţile uşor schimbate pentru că am făcut o tartă dublă în tava mare de la aragaz.

După ce am frământat aluatul într-o formă de baton mare l-am învelit în folie şi l-am  băgat 10min în congelator. Apoi l-am tăiat felii cam de 5mm grosime şi le-am aşezat una lângă alta în tava unsă cu unt. În felul ăsta se aşează mai uşor în tavă. Păstrăm o bucată de aluat la frigider, o vom folosi la urmă deasupra tartei.

IMG_7179_

Am acoperit tava cu o folie şi am băgat-o în frigider până în momentul coacerii şi am trecut la prepararea cremei de migdale cu smochine.

IMG_7174_

Am frecat untul moale cu zahărul şi apoi am încorporat pudra de migdale, smochinele mărunţite la mixer, coaja de portocale, romul şi vanilia.

Am bătut albuşurile spumă cu un praf de sare şi le-am încorporat în cremă.

IMG_7177_

Buun, pai nu rămâne decât să încingem cuptorul la 180°C şi să asamblăm mega tarta.

Aşezăm crema de migdale peste aluat, nivelăm cu o spatulă apoi tăiem piersicile felii şi le repartizăm pe toată suprafaţa.

IMG_7183_

Aluatul rămas îl fărâmiţăm şi îl presărăm deasupra apoi băgăm tava în cuptorul preîncălzit şi coacem timp de 30-35min.

IMG_7189_

A ieşit o minunăţie…

IMG_7191_

Blatul fraged, crema aromată şi piersicile zemoase fac din tarta asta un deliciu suprem.

Poftă mare!

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails