joi, 7 mai 2009

Paine umpluta cu spanac si sunca

IMG_3257

Nu cred ca mai are rost sa va spun cum a iesit painica asta umpluta … poza e destul de graitoare…

Deliciu e cuvantul de baza…bine inteles pentru cine adora spanacul. Pentru restul nu am sa va spun decat atat: Nu stiti de pierdeti! ;)

Si acum la treaba…

Timp: 40min

Portii: 4

Ingrediente: 1 franzela mai maricica, 200g spanac proaspat, 200g cascaval, 150g sunca presata (sau pastrama, bacon, muschi file, …), busuioc proaspat, sare, piper, dafin, oregano, patrunjel, 2 linguri ulei de masline

Mod de preparare:

Luam una bucata franzela durdulie. Taiem un capac dreptunghiular deasupra si scobim frumusel tot miezul cu degetelele ca soriceii :P

IMG_3230

Separat punem spanacul la oparit in apa cu sare. Nu fierbem tare ci doar cat sa se inmoaie.

IMG_3232Punem apoi la scurs intr-un ciur.

IMG_3236

Taiem sunca si o punem la calit intr-o lingura de ulei de masline.

IMG_3234 Adaugam peste sunca piper, patrunjel tocat, oregano si calim bine.

IMG_3242

Separat preparam umplutura cu spanac. Scurgem bine spanacul in maini si il taiem marunt.

IMG_3240

Il punem si pe el la calit in putin ulei de masline si adaugam treptat cascavalul ras. Potrivim de sare si piper si adaugam ceva condimente (dafin, oregano, …)

IMG_3250

Ohoho deja crema asta de spanac cu cascaval e super delicioasa asa simpla, dapai impanata intr-o painica crocanta …. salivez…

Continuam…

Incepem sa pregatim impanarea.

Ungem painica la fund cu putin ulei de masline si o asezam in tava.

IMG_3239

Punem pe fundul painii frunze de busuioc proaspat pentru o aroma deosebita.

Umplem in continuare cu sunca presata calita si netezim bine sa fie repartizata in mod egal.

IMG_3251

Adaugam apoi bunaciunea de crema de spanac.

Cam asa arata inainte de a intalni cuptorul.

IMG_3253

Dam la cuptorul incins timp de 10-15min pana se rumeneste frumos.

IMG_3255 Ei si cam asa arata dupa:

IMG_3256

Lasam putin sa se racoresca inainte de a o taia.

Servim calduta ca atare ca nu cred ca-i mai lipseste ceva ;)

IMG_3304

Si o sectiune cat se poate de convingatoare…

IMG_3302

Pofta buna!

10 comentarii:

  1. :D daca iti place spanacul te asigur ca e un deliciu. Eu am pregatit-o atunci de doua ori la rand ca tare mi-a placut.
    Iti recomand si tarta cu spanac e delicioasa iar combinatia cu branza iute e inedita ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. a picat la fix reteta asta ca statea sa mi se strice niste spanac in frigider....ma uit de 10 min la reteta asta si zic intr-una "WOW!" ce bine arata si ce pofta imi e!!! am plecat la bucatarie!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Spor la painica cu spanac ;)
    Sa imi spui cum ti-a iesit!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. A iesit suuper! Prietenul nostru inainte sa ma apuc de gatit a zis ca el mananca mai spre seara ca nu ii este deloc foame. Cand a fost gata dupa 30 min i s-a facut foame instantaneu. :))
    Acum ma uit la ce sa fac astazi. O sa-mi ia ceva timp pana epuizez toate retetele tale. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur nespus de mult ca ti-ai propus sa incerci cat mai multe retete de aici de pe blog. Felicitari pentru painca cu spanac, sa va fie de bine si la cat mai multe reusite in bucatarie!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Reteta aceasta am prestat-o prin octombrie, eu si sotul suntem mari "fan" spanac,am umplut doua painici mai mici, am marit putin cantitatile dar a iesit super, pana si finul meu care nu agreaza spanacul a spus ca e "super".
    Imi plac foarte mult retetele tale si sunt convinsa ca voi mai incerca si altele.Felicitari pentru blog!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Flory pentru toate laudele :P
    Va doresc Sarbatori Fericite si un An Nou minunat!

    RăspundețiȘtergere
  8. reteta asta cred ca pot sa o fac si eu, e foarte simpla si cred ca e si buna.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails