sâmbătă, 31 iulie 2010

Hamburger cu brânză albastră

IMG_4403_

Vine vacanţa!!!

Ei bine pentru mine a venit… de azi :D  Timp de două săptămâni voi uita de trezitul de dimineaţă, de trafic, de termene limită, analize şi alte îndatoriri de serviciu ;) Singura mea misiune va fi relaxarea şi gătitul de plăcere.

Însă înainte de a lua o binemeritată pauză, vă las să savuraţi aceşti delicioşi hamburgeri şi vă doresc ce îmi doresc şi mie: Vacanţă plăcută!!!

Timp: ~30min

Porţii: 4

Ingrediente: 4 cârnaţi mari de porc sau 6 mai mici (de cea mai bună calitate), 50g pesmet, 2 linguri de dulceaţă de ceapă caramelizată (chutney), salvie (optional), 50g brânză albastră 

Mod de preparare:

Aşadar, luăm frumuşel cârnaţii…

IMG_4390_

… şi scoatem compoziţia din ei. Atenţie la calitatea cârnaţilor. Chiar trebuie să fie foarte buni, nu foarte graşi şi cât se poate de proaspeţi.

Amestecăm compoziţia de cârnaţi cu pesmetul, dulceaţa de ceapă şi dacă doriţi şi salvie.

IMG_4436_

Din amestecul obţinut modelăm opt chiftele aplatizate.

IMG_4439_

Punem câte un cubuleţ de brânză albastră pe câte o chiftea şi acoperim cu altă chiftea presând bine marginile.

IMG_4441_

Am obţinut astfel patru hamburgeri pe care i-am prăjit apoi pe grătar în jur de 10min pe fiecare parte.

IMG_4394_

Pe grătarul cu jăratec ar fi ideal însă eu i-am făcut de data asta la aragaz în grătarul de teflon şi am fost mulţumită de cum au ieşit.

IMG_4397_

Servim în chifle proaspete, garnisite cu salată verde, felii de roşii şi supliment de dulceaţă de ceapă.

Combinaţia carne de cârnaţi, brânză albastră şi dulceaţă de ceapă e absolut divină. Iată şi o secţiune…

IMG_4404_

Vă urez spor la grătărit!

4 comentarii:

  1. o reteta simpla si consistenta
    as faceo si eu dar de unde carnati de calitate in toiul verii.
    lasa ca nici iarna nu sunt prea grozavi
    asa ca nu-mi ramane decat sa-ti admir reteta si sa inghit in sec.
    vacanta cat mai placuta, sa aveti parte de zile cat mai frumoase si sa va distrati la maximum.

    RăspundețiȘtergere
  2. Carnati foarte buni se pot face si acasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi ploua in gura dupa ce am vazut cateva dintre retetele tale.
    E buna ideea cu carnea de carnati, dar parca tot mai bine e sa faci chifteaua pentru hamburger amestecand carne tocata cu condimente dupa plac. Asa are gust de carnati.
    Voi incerca si eu combinatia cu blue cheese, care imi place la nebunie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails