vineri, 11 decembrie 2009

Tartă cu pere, ciocolată şi marţipan

IMG_1703_

O tartă ciocolătoasă şi aromată cu care ne-am răsfăţat alături de vecinii noştri belgieni. Ne-a plăcut tare mult, a fost un succes deplin.

Timp: 50min

Porţii: 6

Ingrediente: 1 foaie rotundă de aluat franţuzesc (foietaj), 200g ciocolată, 3 pere coapte, 1 ou, 50g unt, 4 linguri de frişcă nebătută, 250g marţipan, zeamă de la 1/2 lămâie, esenţă de vanilie şi rom,  1 lingură zahăr

Mod de preparare:

Topim ciocolata în aburi împreună cu 2 linguri de frişcă nebătută.

IMG_1672_

Între timp ne ocupăm de cremă.

Marţipanul este o pastă dură obţinută din pudră de migdale, zahăr şi albuş de ou. Este folosită în principal la modelat şi ornat dar şi la prepararea cremelor, tartelor şi multe altele.

Al meu arăta aşa:

IMG_1669_

Amestecăm marţipanul cu oul, untul, restul de frişcă nebătută şi esenţa de vanilie şi rom până obţinem o cremă groasă.

IMG_1670_ IMG_1673_

Aşezăm aluatul franţuzesc în tava de tartă cu hârtie de copt la fund şi turnăm ciocolata. Oprim 2 linguri pentru ornat.

IMG_1677_

Turnăm apoi crema de marţipan.

IMG_1681_

Marmorăm cu restul de ciocolată pentru un aspect frumos la final ;)

IMG_1682_

Aşezăm perele curăţate de coajă şi de cotor şi tăiate feliuţe, turnăm zeama de lămâie deasupra şi presărăm zahărul.

IMG_1684_

Pentru ornamenul de pe margini am procedat în felul următor. Am crestat marginea aluatului şi apoi am pliat fâşiile aşa cum se vede în poză.

IMG_1685_

A ieşit ceva tare drăguţ.

IMG_1687_

Dăm la cuptorul încins la mediu spre tare (220°) pentru 30 de minute până se rumeneşte frumos deasupra.

IMG_1689_

Asta am scos din cuptor:

IMG_1691_

Lăsăm să se răcorească cam o jumătate de oră înainte de a o scoate din tavă şi servim călduţă.

IMG_1695_

Delicios, au spus cei ce au gustat :P

Un desert de efect pentru toate gusturile :)

IMG_1705_

Poftă bună!

7 comentarii:

  1. Foarte bine arata, imi place cum ai asezat perele... cred ca e delicioasa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Daa Daniela a fost foarte foarte buna, si cand vine vorba de ciocolata place tuturor ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ma uit doar ,la poza...fericiti cei care au mancat-o!
    Felicitari,arata nemaipomenit de ispititoare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata grozaav de bine. Trebuie sa incerc si eu. Felicitari pentru aceasta bunatate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Merci Sylvia, sa o incerci, e deosebita.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails