sâmbătă, 8 mai 2010

Banane caramelizate

IMG_3048_

După mai multe încercări am găsit o modalitate de a face acasă delicioasele fructe caramelizate pe care le găsim în meniurile restaurantelor chinezeşti.

Am făcut banane caramelizate şi am fost foarte mulţumită de cum au ieşit. Se apropie foarte mult de renumitul desert chinezesc ;)

Timp: 15min

Porţii: 2

Ingrediente: 2 banane nu foarte coapte, 2 linguri de făină, 3-4 linguri de apă, 2 linguri de zahăr, ulei pentru prăjit

Mod de preparare:

Tăiem bananele în felii groase cam de un deget.

IMG_3042_

Trecem bucăţile de banane prin făină şi făina rămasă o amestecăm cu 3-4 linguri de apă în aşa fel încât să obţinem o consistenţă ca de clătite.

IMG_3043_

Trecem bananele prin aluat şi le prăjim într-o tigaie cu ulei încins. Când s-au rumenit le scoatem pe şervete de hârtie să se absoarbă uleiul.

IMG_3045_

Între timp punem zahărul la carmelizat într-o crăticioară şi când e auriu îl turnăm peste banane şi servim ;)

IMG_3050_

Îs bune rău, şi unde mai pui că sunt şi de post ;)

Servim simple, cu frişcă sau cu îngheţată… delicios…

IMG_3056_

Poftă bună!

8 comentarii:

  1. Arata minunat,sunt convinsa ca au fost delicioase,felicitari!Si mie imi plac la nebunie,la restaurantul unde merg de obicei le presara si cu susan.Foarte buna ideea cu inghetata, nu am incercat combinatia asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaa super cu susan, o sa pun si eu urmatoarea data ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. dar cu amestecul faina - apa ca de clatita nu se mai intampla nimic, nu ?
    suna bine tare reteta, am sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Gabitsa, multumesc pentru remarca, intradevar nu era foarte clar ce se intampla cu aluatul de clatite. Am reformulat reteta ca sa fie mai explicit, bananele se trec prin acest aluat si apoi se prajesc. Spor la bucatarit si te mai astept.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. ti-am spus ca am gatit duminica si banane caramelizate ? Au fost super .Bune,aspectoase,si usor de preparat. PUPICI

    RăspundețiȘtergere
  6. s-au lipit de serveteeeeeel:(((((

    RăspundețiȘtergere
  7. Zaharul nu se intareste odata pus peste banane?

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, devine o crusta crocanta in contrast cu bananele care sunt mai moi... o minunatie! Spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails