joi, 18 iunie 2009

Socata

IMG_4287

Socata e o bautura racoritoare arhicunoscuta. E adevarat ca nu am mai baut socata de foarte foarte mult timp, cred ca de cand eram mica…

Anul acesta cand am vazut ca au inflorit florile de soc mi-am zis: ce-ar fi sa fac niste socata sa imi aduc aminte de gustul ei acidulat si racoritor…

Asadar, intr-o dupamiaza cand veneam de la serviciu m-am oprit si am cules 4 flori mari de soc de pe marginea drumului si am pregatit repede o socata dupa urmatoarea reteta:

Timp: 3 zile

Portii: 2l

Ingrediente: 2l apa, 150-200g zahar, 4 flori de soc, 1-2 lamai(sau lime), un varf de cutit de drojdie uscata (optional, doar daca nu e soare ca sa fermenteze natural)

Mod de preparare:

Alegem un recipient transparent, un borcan de sticla sau o sticla de plastic de 2l la care ii taiem gatul.

IMG_4276

Curatam florile de soc de impuritati si uscaciuni (daca e cazul) fara sa le spalam. Prin spalare vom pierde toata aroma ce sta in polen. Asezam florile in recipient, adaugam lamaia taiata in bucati mai mari si peste toate adaugam zaharul.

IMG_4279 IMG_4280

Adaugam 2l de apa, amestecam bine, acoperim sticla/borcanul cu un tifon si o/il asezam intr-un loc insorit in asa fel incat sa fermenteze. In cazul in care nu aveti unde sa tineti socata in soare adaugati si un varf de cutit de drojdie ca sa accelerati fermentatia.

IMG_4285

Timp de 3 zile amestecam de 2 ori pe zi in socata ca sa nu se baleasca. Gustam si cand consideram ca e suficient de acidulata strecuram socata si o pastram la frigider.

IMG_4286

Se serveste rece pe timp de canicula ;)

Poate fi pastrata la frigider pentru mai mult timp, devenind ca o sampanie dupa 1-2 saptamani.

IMG_4298

2 comentarii:

  1. e buna, dar daca dai la copii sa nu o lasi sa fermenteze prea mult pentru ca va contine putin alcool. poti face eventula in borcane separate pentru adulti si copii...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails