marți, 13 iulie 2010

Gaufres cu iaurt

IMG_4350_

Astea sunt cele mai reuşite gaufre pe care le-am făcut până acum. Au ieşit super bune, crocante şi aromate, mmm… un deliciu. Şi unde mai pui că le-am cuplat pe lângă un coşuleţ plin cu fructe proaspete de pădure, ne-am răsfăţat weekendul ăsta ce mai ;)

Timp: ~20min

Porţii: ~26 bucăţi

Ingrediente: 3 iaurturi mici de 125g, 2 linguri de smântână, 2 ouă, 50g unt topit, 120-140g zahăr (sau mai mult), 330g făină, 1 linguriţă praf de copt, coajă rasă de lime (lămâie verde), rom, vanilie

Mod de preparare:

Mixăm ouăle cu zahărul, iaurtul, smântâna şi aromele.

IMG_4334

Adăugăm apoi făina amestecată cu praful de copt şi mixăm bine până se încorporează fără cocoloaşe. La urmă turnăm untul topit şi răcit, mai mixăm odată şi gata aluatul. Are o consistenţă puţin mai groasă ca cel de clătite.

Încingem bine aparatul pentru gaufre la 200-210°C (asta dacă aveţi termostat la el) şi îl ungem cu puţin ulei sau unt topit. Eu nu l-am mai uns de data asta fiindcă am observat că oricum nu se lipesc gaufrele de formele de teflon ;)

IMG_4338_

Punem câte o lingură de compoziţie pe mijlocul fiecărei forme, închidem capacul şi coacem fix 3 minute.

Compoziţia mea pare mai solidă în poză fiindcă am preparat aluatul cu o zi înainte şi l-am păstrat la frigider unde s-a mai întărit.

IMG_4339_

Nu ridicăm capacul înainte de cele 3 minute ;)

Tadam…

IMG_4346_

Acum urmează un pas foarte important pentru a obţine gaufrele acelea crocante pe care toată lumea le adoră. Le luăm frumuşel cu o paletă şi le punem pe un grilaj să se răcorească timp de 2-3 minute. Eu folosesc grilajul cuptorului şi aşez gaufrele pe el direct în cuptor. Bineînţeles cuptorul fiind rece şi uşa lăsată deschisă. Dupa câteva minute devin crocante de nu te mai poţi opri din mâncat :P

Însă din păcate nu rămân crocante prea mult timp aşa că serviţi-le repede repede ;)

IMG_4351_

Combinaţii de servire sunt infinite: cu gem sau dulceaţă, nutella, frişcă, îngheţată, fructe, miere şi nuci, sirop de arţar, dulce de leche… şi eu ştiu ce mai pofteşte fiecare.

IMG_4361_

Noi ne-am delectat cu varianta nutella + frişcă + fructe de pădure :D iar la vecini a ajuns un platou presărat cu zahăr pudră şi fructe de pădure.

IMG_4364_

Acum ştiu ce vă trece prin gând: aţi vrea toţi să fiţi vecini cu mine… hihihi :D Din păcate nu mai sunt locuri :P

Hai că vă mai dau să savuraţi mai de-aproape şi coşuleţul cu fructe că e adorabil şi v-am pupat ;)

IMG_4345_a

Pe curând!

10 comentarii:

  1. da da,eu vreau sa fi fost macar cand le-ai pregatit,vecina ta

    RăspundețiȘtergere
  2. eu as vrea sa le mananc.Ori fi bune?

    RăspundețiȘtergere
  3. si daca ,DA,cand ma inviti la tine?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Anonim. Pai te sfatuiesc sa incerci sa le prepari ca sa afli cat de bune sunt ;)
    La capitolul invitatii deocamdata ma rezum la familie si prieteni apropiati insa sper ca intr-o zi voi putea extinde lista invitatilor. Stai pe aproape ;)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Vincent, multumesc pentru vizita. Daca nu ma insel cred ca m-am inregistrat deja pe site-ul vostru. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. si aparatul? de unde il ai? mi-ar placea si mie sa fac dar nu stiu und pot gsi aparat :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, aparat cu forme pentru gaufre(wafels) gasesti la magazinele de electrocasnice. Intreaba daca nu iti sare in ochi pe raft ;)
    Spor!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, tocmai ce am prestat niste goufres cu iaurt dupa reteta ta. Foarte bune. Am trecut reteta la catastif. Multam' pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi plac foarte mult retetele tale!!!:) Am incercat briose cu ciocolata si le-am recomadat si prietenilor mei!!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails