duminică, 16 august 2009

Tarta cu spanac si gorgonzola

IMG_5931

Divin! Nu ca m-as lauda singura :P dar tarta asta mi-a iesit incredibil de buna. Din pacate am savurat-o singura pentru ca mofturosul meu e mai mult cu carnurile decat cu verzaciunile :P

Tarta asta e o combinatie din mai multe retete si e facuta exact asa cum isi dorea gura mea sa guste spanacul intr-o tarta. Aluatul e cel de la tarta cu praz (doar ca pe atunci nu aveam forma de tarta :P), compozitia e asemanatoare cu cea de la painea umpluta cu spanac si crusta de deasupra inspirata de la Jamie Oliver, mare artist in bucatarie ;)

A iesit intocmai cum mi-am imaginat-o…

Timp: 1h 20min

Portii: 4-6 (1 tarta cu diametrul de 26cm)

Ingrediente:

Pentru aluat: 150ml lapte, 1/2 plic drojdie uscata (sau 10g drojdie proaspata), 1 lingura ulei, 200g faina, sare

Pentru umplutura: 200g spanac proaspat(sau echivalentul congelat), 1 fir ceapa verde, 1 lingura ulei, 150g branza gorgonzola (sau branza de burduf mai iute), 100g branza proaspata grasa (sau smantana), 50g cascaval ras, 1 ou, 1 lingurita gris, sare, piper, busuioc, dafin, cimbru

Pentru crusta: 2 oua, 50 cascaval ras, 1 lingurita faina, sare

Mod de preparare:

Rasturnam faina intr-un vas si o amestecam cu drojdia uscata si putina sare. Facem o gaura pe mijloc si punem uleiul si laptele caldut amestecand usor dinspre interior.

IMG_2651IMG_2652

Framantam un aluat putin mai moale (daca e totusi prea moale mai completam cu faina) si lasam la dospit 30min.

Intre timp pregatim compozitia.

Punem spanacul la oparit in apa cu sare. Nu fierbem mult ci doar cat sa se inmoaie. Il scurgem bine si il tocam cu cutitul.

IMG_5867

Mda… mult a fost putin a ramas :)

Taiem ceapa si o punem la calit intr-o craticioara cu ulei.

IMG_5865

Adaugam apoi si spanacul maruntit si lasam cateva minute sa se caleasca impreuna.

IMG_5869

Urmeaza apoi branza gorgonzola taiata cubulete. Am ales gorgonzola pentru ca gustul ei iute merge de minune cu spanacul.

IMG_5870

Putem inlocui cu branza de burduf caci si ea e putin iute la gust.

IMG_5871

Amestecam pana se topeste branza si se formeaza o crema.

IMG_5873

Adaugam in continuare branza proaspata sau smantana si oul batut…

IMG_5875

…apoi cascavalul ras si o lingurita de gris, pff prea bun…

IMG_5876

IMG_5879

Saram, piperam, adaugam restul de condimente si umplutura e gata.

Intre timp aluatul ar trebui sa fi crescut.

IMG_5878

Tapetam forma de tarta cu unt si faina, intindem aluatul pe masa cu sucitorul cat dimensiunea formei si apoi asezam uniform aluatul in tava.

IMG_5883

Intepam aluatul cu o furculita si apoi turnam si netezim umplutura.

IMG_5887

Pentru crusta de deasupra batem doua oua cu un praf de sare si amestecam cu cascavalul ras si cu o lingurita de faina.

IMG_5885

Turnam apoi peste tarta si netezim cat se poate.

IMG_5889

Dam la cuptorul incins la foc mediu pentru aprox 30min.

IMG_5897

Asa arata tocmai scoasa din cuptor :P

IMG_5915

Servim calda ca aperitiv, e un vis!

IMG_5932

E foarte buna si rece a doua zi, blatul e pufos umplutura delicioasa si crusta face toti banii ;)

IMG_5938

Delicios!

IMG_5936

Pofta buna!

8 comentarii:

  1. aaaahhh, ce-mi place!!!!! sint moarta dupa spanac. pina acum am vazut pe blogul tau numai mincaruri care imi plac. tine-o tot asa, ca bine faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc frumos, te mai astept prin bucataria mea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. draga mea, am dat de tine intamplator.cautam pe google retetele juliei child si asa am ajuns la una dintre postarile tale.trebuie sa recunosc ca faci si poze ft bune, si scrii si intr-un mod placut, asa ca am ramas sa mai rasfoiesc.Iar cand am dat si de tarta asta...ma declar fan, o sa mai vin in mod cert pe la tine.mie imi place spanacul foarte mult,precum si tartele de tot felul, asa ca reteta asta este combinatia perfecta.thanks!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Ruxi pentru cuvintele frumoase. Ma bucur tare mult ca ti-a placut pe la mine si te mai astept.
    Referitor la tarta cu spanac iti garantez ca e fabuloasa, eu o ador ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte foarte bine, trebuie sa o incerc si eu curand!

    RăspundețiȘtergere
  6. e deja a doua oara ca gatesc aceasta tarta...chiar e divina!!! bravos!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt in Florida și foarte greu găsesc " brânză ca acasă.... Când spuneți " brânză" vă referiți la brânză de vacă?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, am specificat clar in lista de ingrediente ce fel de branza am folosit. Daca nu gasiti ingredientele intocmai puteti folosi de care branza vreti/gasiti.
    Spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails