sâmbătă, 24 aprilie 2010

Orange chicken

IMG_2132_

Asta e una dintre reţetele chinezeşti cele mai cunoscute pe mapamond, şi în mod special prin State unde se serveşte pe la toate fast-food-urile. E clar că poate ce servesc fast-food-urile nu mai are nimic din reţeta originală chinezească dar atât timp cât prinde la public…

Eu vă propun una din multiplele variante de a prepara pui chinezesc cu portocale acasă. Nu am pretenţia că e cea mai bună, că e reţeta tradiţională chinezească sau că e de dus la expoziţie însă nouă ne-a plăcut exterm de tare şi deja mi-a fost solicitat un bis :P

Timp: ~20min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 400-500g piept de pui, 2 ouă, 3-4 linguri de făină, 3-4 linguri ulei de arahide, 1 linguriţă ghimbir măcinat, 1 căţel de usturoi, sare, 1 fir de ceapă verde (pentru ornat)

Sosul: zeamă de la 1 portocală, 3 linguri zahăr brun, 2 linguri sos de soia, 1 lingură sake (vin de orez), 1 lingură amidon de porumb, 4 linguri apă, 1 lingură oţet, 1 ardei iute roşu, coajă de portocală, 1 căţel de usturoi

Mod de preparare:

Mărunţim usturoiul şi tăiem bagheţele ardeiul iute şi coaja de portocală cât să încapă într-o lingură. Amestecăm toate ingredientele pentru sos şi îl punem deoparte.

IMG_2081_

Spălăm şi uscăm pieptul de pui cu şerveţe de hărtie apoi îl taiem fâşii pe lungime.

Încingem bine uleiul de arahide în wok sau într-o tigaie încăpătoare şi când e încins adăugăm 1 căţel de usturoi mărunţit şi o jumătate de linguriţă de ghimbir şi lăsăm un minut să se călească, fără să se ardă.

Între timp batem ouăle cu puţină sare şi trecem fâşiile de piept întâi prin ou apoi prin făină şi încă odată prin ou.

IMG_2111_

IMG_2113_

Prăjim pieptul de pui în wok la foc iute apoi îl scoatem pe o farfurie şi îl ţinem la cald.

IMG_2117_

În locul lui turnăm sosul împreună cu o jumătate de linguriţă de ghimbir şi lăsăm să dea în clocot 1-2min.

IMG_2119_

Amidonul îşi va face treaba şi sosul va căpăta consistenţă. Adăugăm pieptul înapoi în wok, îl mai plimbăm 1min prin sos şi gata ;)

IMG_2123_

Ca şi garnitură am preparat nişte tăiţei chinezeşti de orez.

IMG_2110_

Sunt foarte practici, nu necesită fierbere ci se pun doar în apă fierbinte cu puţină sare şi se lasă câteva minute cât se înmoaie.

IMG_2126_

Scurgem tăiţeii de apă şi gata, servim orange chicken cu feliuţe de ceapă verde deasupra şi o felie de portocală…

IMG_2131_

A fost super yamy, dulceag, iute, aromat o multitudine de arome într-o singură farfurie. Cert e că ne-a plăcut şi cu siguranţă o voi repeta curând ;)

Poftă bună!

8 comentarii:

  1. ce apetisanta e reteta asta! imi face strasnic cu ochiul,am toate ingredientele mai putin uleiul de arahide!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Diamond, nu-i nimic daca nu ai ulei de arahide o sa iasa la fel de bun si cu ulei de floarea soarelui ;)
    Spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  3. Esti geniala!Ai un simt estetic de apreciat si multa imaginatie.Esti preferata mea in materie de inspiratie culinara.Felicitari!In sfarsit un blog care are ceva de spus (aviz amatoarelor)!Esti un exemplu.Te imbratisez calduros.Pupici de la Timisoara.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc din suflet Corina pentru cuvintele frumoase.
    Te pup si iti urez o zi excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  5. salut,cine imi zice si mie ...cu ce as putea inlocui sosul de soia? astept raspuns va rog frumos

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna, nu prea am idee cu ce ai putea sa inlocuiesti sosul de soia. Doar eventual sa faci tu un sos din zahar caramelizat cu putin otet, sare si apa. Iti recomand totusi sa nu te complici si sa il cumperi. Nu e asa de scump si se gaseste mai peste tot.
    O seara placuta si spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  7. Uleiul de arahide se gaseste si in Carrefour ca eu l-am cautat si nu l-am avzut niciunde?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails