joi, 1 iulie 2010

Tort cu brânză şi caise

IMG_4115_

Tortuleţul ăsta a stat mândru pe masă de ziua mea :D Nu vă zic cifre că nu are rost. De înaintat în vârstă înaintăm cu toţii cu paşi egali şi cam repezi în ciuda dorinţei de a sta un pic pe loc acolo unde ne simţim cel mai bine :)

Ei dar să trecem la treburi mai serioase…

Eram în întârziere şi a doua zi îmi trebuia un tort pe masă. Nu prea le am eu cu ornatul, cremele sofisticate şi alte meşteşuguri legate de torturi aşa că am făcut ceea ce îmi place mie cel mai mult: un soi de cheesecake (fără coacere îndelungată că nu aveam timp de aşa ceva) cu blat de ciocolată şi fructe răcoritoare.

Timp: ~50min (stat la rece minim 3h)

Porţii: 8-9

Ingrediente:

Blat: 100g făină, 100g zahăr, 50g unt, 150-200g ciocolată neagră, vanilie (miez de păstaie sau aromă), 2 ouă, 1 linguriţă praf de copt

Crema: 500g brânză proaspătă (Quark), 300-500g mascarpone (sau smântână), 100-120g zahăr, 6 foi de gelatină (~20g), 1 compot mare de caise (sau alte fructe)

Mod de preparare:

Ne ocupăm întâi de blat. Punem ciocolata ruptă bucăţele la topit într-o crăticioară scufundată în altă cratiţă cu apă caldă. Ţinem pe foc la minim şi amestecăm din când în când până se topeşte toată ciocolata.

IMG_4100_

Separat mixăm untul moale cu zahărul şi adăugăm pe rând ouăle. Adăugăm făina amestecată cu praful de copt şi omogenizăm.

IMG_4103_

Încorporăm uşor ciocolata topită şi turnăm compoziţia de blat într-o tavă cu pereţi detaşabili (diametru 26-28cm) unsă cu unt şi tapetată cu făină.

IMG_4107_

Coacem în cuptorul preîncălzit la foc mediu (180°C) timp de 20-25min.

IMG_4110_

Buun, lăsăm blatul să se răcorească fără să îl scoatem din tavă şi ne ocupăm de crema de brânză.

Punem foile de gelatină într-un vas cu apă rece să se hidrateze.

Turnăm 200ml zeamă din compot într-o crăticioară şi lăsăm pe foc să se înfierbânte.

Mixăm brânza proaspătă cu mascarpone, zahărul şi fructele din compot scurse şi tăiate bucăţele.

Când zeama de compot aproape că dă în clocot adăugăm foile de gelatină stoarse bine de apă şi amestecăm până se topesc de tot în sirop.

Înglobăm siropul în crema de brânză şi amestecăm bine până se omogenizează apoi turnăm crema obţinută peste blatul de ciocolată.

IMG_4114_

Cam asta-i toată osteneala. Acoperim tava cu o folie şi dăm la frigider peste noapte sau minim 3 ore.

Când vine momentul să scoatem tortul din tavă încălzim pereţii tăvii cu ajutorul unui uscător de păr ca să se topească puţin marginile şi să nu se rupă când desfacem catarama.

Nu mai rămâne decât să ornam cu ce avem la îndemână şi să servim. Eu am folosit cacao şi caise proaspete.

IMG_4123_

Este grozav de răcoritor şi aromat. A facut mare impresie pe masă ;)

IMG_4127_

Acum să vă dau un pont. Dacă nu aveţi timp şi chef să coaceţi blat, faceţi rapid un blat din biscuiţi măcinaţi şi amestecaţi cu puţin unt topit exact ca la cheesecake. Tortul va fi la fel de gustos şi gata într-o clipă. Aşa am făcut eu cu o altă ocazie şi a ieşit foarte foarte bun.

Poftă bună!

13 comentarii:

  1. vai ce bine arata...ieri am cumparat caise...am sa fac si eu,dar cu blt de biscuiti...

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani, sanatate si bucurii infinite! Tortul a putut sta mandru pe masa, chiar a fost, imi place reteta, imi place cum arata, sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Uuuuuuuuuu, era sa uit, de ziua ta primesti niste premii virtuale de la mine, ai si o surpiza!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult de tot Maria, pentru urari, premii, sustinerea pe care mi-ai acordat-o la concursul lui Tavi. Esti o persoana deosebita, multumesc inca o data!
    Te pup, un sfarsit de saptamana minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. cred ca sotul tau e mandru de tine.Aspectoase ,si gustoase sigur sunt toate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai ar trebui sa fie ca doar el e rasfatatul nr. 1 :P
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. la multi ani...ce tort frumos ai facut !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc dian@, te pup si te mai astept pe aici prin bucataria mea ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. nici nu zici ca e real, asa de bine arata! pacat ca nu posta gusta :p

    RăspundețiȘtergere
  10. nici nu zici ca e real, asa de bine arata! pacat ca nu pot gusta :p

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails