duminică, 24 octombrie 2010

Brioşe Reblochon

IMG_3714_

V-am mai povestit eu despre delicioasa brânză Reblochon şi v-am îmbiat, acum ceva vreme, cu savuroasa reţetă de Tartiflette.

Ei bine, întrebuinţările brânzei Reblochon nu se opresc aici. Am descoperit de curând pe site-ul oficial al mărcii Reblochon o nebunie de reţetă pentru brioşe aperitiv. E aşa de bună şi interesantă că nu mă pot abţine să nu o împărtăşesc cu voi.

Timp: ~40min

Portii: 4

Ingrediente: ~200g brânză Reblochon (1/2 calup), 200g făină, 1 plic praf de copt, 4 ouă, 2 iaurturi mici, 4 linguri ulei (de măsline sau floarea soarelui), sare, piper, busuioc verde (opţional), cubuleţe de jambon (opţional)

Mod de preparare:

Preparăm aluatul de brioşe amestecând întâi ingredientele solide: făina, praful de copt, sarea şi piperul iar separat ingredientele lichide: ouăle, iaurtul şi uleiul. Adăugăm eventualele condimente (busuioc verde, cubuleţe mici de jambon, etc) şi mixăm totul cu un mixer până obţinem un aluat omogen şi destul de consistent.

IMG_3703_

Porţionăm apoi calupul de brânză în cuburi măricele în aşa fel încât să obţinem cel puţin 12 bucăţele. Dacă vă ies mai multe, aşa cum mi s-a întâmplat şi mie, care sunt în plus sunt bonusul bucătarului ;) Le păpăm repede că doar nu muncim pe uscat :D

IMG_3702_

Umplem 12 forme de brioşe (unse înprealabil cu ulei) cu aluat şi îndesăm bine câte un cub de brânzică.

IMG_3704_

Coacem în cuptorul încins la 180°C, timp de 20-25 minute până obţinem asta…

IMG_3708_

Mmmm ceva de vis ;)

Servim călduţe sau chiar şi reci alături de frunze de salată crocante, roşioare, ridichi sau ce vă mai trece prin cap :P

IMG_3718_

Cât sunt călduţe, la mijlocul fiecărei brioşe, vom descoperi o comoară de brânzică Reblochon topită.

Dacă nu aveţi la îndemână brânză Reblochon dar totuşi doriţi să încercaţi aceste brioşe, puteţi să folosiţi orice alt tip de caşcaval untos care se topeşte. Nu veţi obţine tocmai brioşele Reblochon însă cu siguranţă va ieşi ceva super bun.

Să aveţi poftă!

3 comentarii:

  1. Arata genial! Pun pariu ca sunt si gustoasee!Chiar mi-e pofta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. arata foarte gustos si apetisante, o sa fac si eu cu crema in interior pentru ca nu am mancat asa, bravo pentru reteta :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails