vineri, 12 august 2011

Tartă rece cu spumă de mascarpone, dulceaţă şi fistic

IMG_6480_

V-am promis acum ceva vreme că vă arăt ce desert minunat am realizat folosind dulceaţa de pepene galben şi lime din postul trecut. Am combinat brânză mascarpone, cu dulceaţă, fistic şi zeamă de lime toate aşezate pe un pat de aluat de foietaj crocant. A ieşit ceva incredibil de bun şi extrem de simplu de pregătit. Voi mai repeta tarta asta cu siguranţă în diverse combinaţii de dulceţuri fiindcă e demenţială ;)

Timp: ~30min (plus 1h la rece)

Porţii: 6-8

Ingrediente: 1 foaie de aluat franţuzesc, 500g mascarpone, 300g dulceata de pepene galben (sau alt fel de dulceaţă), 2-3 linguri de zahăr (sau mai mult după gust), 1 lime, 1 lingură de cogniac, miez de păstaie de vanilie sau esenţă, o mână de fistic sărat decojit

Mod de preparare:

Coacem aluatul franţuzesc până devine auriu şi îl lăsăm să se răcească complet.

IMG_6468_

Pregătim între timp ingredientele pentru cremă…

IMG_6469_

Păstrăm câtiva mieji de fistic deoparte pentru ornat şi restul îi măcinăm fin. Radem coaja de lime şi stoarcem zeama. Amestecăm toate ingredientele şi le mixăm bine până obţinem o frişcă tare.

IMG_6471_

După gust mai puteţi adăuga zahăr sau zeamă de lime.

Aşezăm crema peste foietajul copt şi ornăm. Eu am folosit punga de ornat pentru a obţine nişte steluţe drăguţe.

IMG_6473_

Am presărat fisticul mărunţit deasupra şi din loc în loc am aşezat câte un moţ de dulceaţă pentru puţin contrast.

IMG_6483_

Păstrăm la rece până în momentul servirii, cel puţin o oră.

A ieşit un deliciu…

IMG_6491_

Să aveţi poftă!

3 comentarii:

  1. este bestial
    ma surprinzi de fiecare data cu retetele tale super bune si super aspectoase
    la mai multe
    te sarut

    RăspundețiȘtergere
  2. NU NUMAI CA ESTE ASPECTOASA,DAR SI FOARTE BUNA LA GUST.SUNT SIGURA.TE PUP

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails