miercuri, 23 noiembrie 2011

Quiche cu varză de Bruxelles

Quiche cu varză de Bruxelles
Vă spun sincer, eu personal nu mă dau în vânt după varza de Bruxelles. Am încercat odată şi nu prea mi-a plăcut gustul ei puternic de cotor de varză. Are un gust specific care parcă predomină prea mult în farfurie. Sunt unele persoane care o iubesc exact aşa cum este ea ca şi în cazul andivelor, unora chiar le place să le simtă aşa amare.
M-am gândit totuşi că trebuie să existe o soluţie ca să se mai atenueze puţin acest gust puternic al verzei de Bruxelles aşa cum se poate elimina şi amăreala andivelor. Nu m-am dat bătută şi după ceva căutări şi discuţii cu persoane native din Belgia am găsit metoda salvatoare.
Am pus-o în aplicare la prepararea acestei tarte şi rezultatul ma uimit de-a binelea.
Am făcut cam aşa… 
Timp: ~1h30min
Porţii: 6
Ingrediente: 500g varză de Bruxelles proaspătă sau congelată, 4 ouă, 200ml lapte, 100g smântână, 1 lingură de făină, 100-150g caşcaval maturat (Parmezan, Pecorino, Vieux Bruges), sare, piper
Aluat:  200ml lapte, 400g făină, 3 linguri ulei, 1 linguriţă drojdie, 1/2 linguriţă sare
Mod de preparare:
Pregătim mai întâi aluatul, frământând ingredientele de mai sus la mână sau la maşina de pâine şi îl lăsăm la dospit în jur de 30min.
Curăţăm apoi varza de Bruxelles îndepărtând frunzele exterioare mai închise la culoare şi tăind cotorul.
Quiche cu varză de Bruxelles - curatam varza
Că să scăpăm de gustul acela puternic pe care nu îl agreează toată lumea, ţinem vărzucile în apă rece cu sare timp de 15min. Între timp punem la fiert două oale cu apă. Când apa fierbe, opărim într-una din ele verzele timp de 2min, le scurgem şi le clătim sub jet de apă rece. Le punem apoi în cea de-a doua oală cu apă fierbinte şi le lăsăm să fiarbă la foc potrivit timp de 15-20min.
Dacă folosiţi verze de Bruxelles congelate le opăriţi direct, fără să le decongelaţi sau să le ţineţi în apă cu sare. Le clătiţi şi apoi le fierbeţi.
Pregătim între timp compoziţia omogenizând bine, ouăle, laptele, smântâna, făina, caşcavalul ras (păstrăm 2-3 linguri pentru deasupra), sarea şi piperul.
Quiche cu varză de Bruxelles - pregatim compozitia
Ungem o tavă cu unt sau ulei, întindem aluatul şi îl înţepăm cu o furculiţă.
Quiche cu varză de Bruxelles - intindem aluatul
Repartizăm verzele bine scurse peste aluat şi turnăm compoziţia în mod uniform.
Quiche cu varză de Bruxelles - asezam varza in tava si turnam cmpozitia
Presărăm deasupra restul de caşcaval ras şi coacem în cuptorul încins la 200°C timp de aproximativ 30min.
Quiche cu varză de Bruxelles - presaram cascaval ras
A ieşit o minune de tartă…
Quiche cu varză de Bruxelles - coacem 30min
… neaşteptat de gustoasă. Este foarte plăcută la gust şi o recomand cu căldură chiar şi celor care nu adoră gustul verzei de Bruxelles. Preparată astfel, veţi fi uimiţi de rezultate ;)
Poftă mare!

5 comentarii:

  1. trebuie sa fie tare buna mancarica...

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am mancat niciodata asa ceva dar cred ca este super
    tot ce faci tu este nu numai aspectos dar si f. f. bun

    RăspundețiȘtergere
  3. arata extrem de bine si sigur e mai mult decat delicios! voi incerca si eu!
    bine te-am gasit :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai venit Emily! O zi frumoasa si spor la bunatati.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Am si eu 2intrebari:ce fel de smântână ai folosit dulce sau fermentata si ce fel de drojdie? uscată?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails