luni, 2 noiembrie 2009

Ciorba de varza cu afumatura ~ Lucskos

IMG_0465

Mmm pe frigul asta tare buna-i o ciorbica de varza fierbinte, gustoasa asa cum facea mamaia mea din ardeal…

Fie vara fie iarna mereu ma astepta cu o farfurie de ciorba de varza sau bors de fasole… stia ca sunt preferatele mele :) Vara ma duceam fuga in gradina, smulgeam un fir de ceapa verde, o mana de patrunjel verde si papam ciorbica cu paine proaspata de tara…iarna ma multumeam cu un ardei iute :P

Eh, amintiri…azi nu mai e nici mamaia nici gradina asa ca imi savurez ciorbica acasa ori de cate ori mi-e pofta de amintiri…

Timp: ~ 1h

Portii: 4

Ingrediente: 150-200g afumatura (ciolan, kaizer), 200g varza dulce, 1/2 morcov, 1 felie telina, 1 ceapa mica, 1/2 ardei gras, 1 rosie (sau suc de rosii), cimbru, sare, patrunjel, marar, bors sau zeama de varza murata (optional)

Mod de preparare:

Punem carnea la fiert in oala cu aprox 2l apa. Lasam sa fiarba.

IMG_0448

Legumele le taiem marunt sau le dam prin razatoarea mare iar varza o taiem fideluta.

IMG_0450

Dupa ce a fiert carnea adaugam legumele in oala cu putina sare (in functie de cat de sarata a fost afumatura), cimbru, marar si fierbem la foc potrivit aprox 30min. Putem cali legumele inainte de a le pune in oala dar eu prefer sa evit prajelile, e mai sanatos.

IMG_0453

Adaugam si rosia tocata sau sucul de rosii si mai dam in cateva clocote.

IMG_0454

La final adaugam borsul sau zeama de varza (dupa gust) daca dorim sa iasa ciorba acra si mai dam intr-un clocot. Putin patrunjel verde pentru culoare si ciorbita de varza e gata ;)

IMG_0456

Servim cu smantana, cu ceapa sau ardei iute si painica proaspata.

IMG_0460

Foarte buna…

IMG_0461

Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Fara smantanica, eu nu pot combina proteinele intre ele. Sunt sigura ca este delicioasa si cum a inceput sa fie o vreme urata in care ciorbele consistente sunt la mare pret, multumesc ca mi-ai reamintit de aceasta ciorbita. Am o singura nedumerire: cum pot opta ca urmaresc acest blog?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Elena, ma bucur ca ai trecut pragul bucatariei mele. Ciorbica este foarte buna si fara smantanica, ba chiar poti omite si afumatura si vei obtine o ciorbica vegetariana foarne gustoasa. Varza da un gust deosebit mancarurilor si pe deasupra are foarte putine calorii ;)

    Referitor la intrebarea ta, poti urmari blogul meu prin RSS Feed sau pe Twitter. Ai o optiune in antetul paginii (semnul acela cu portocaliu) sau in partea dreapta sub Arhiva. Sper ca am ti-am raspuns la intrebare, daca ai nevoie de mai multe detalii da-mi de stire :P

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails