joi, 4 noiembrie 2010

Pâine neagră la maşina de pâine

IMG_2870_

Vă era dor de o pâinică de casă? Vă înbii de data asta cu o pâine neagră, pufoasă cu un gust fantastic. Să vă mai spun cât de bună e o felie de pâine proaspăt coaptă unsă cu unt ce se topeşte pe felia caldă si aburindă…mmm…

Iată reţeta…

Timp: ~3h 45min

Porţii: 1 pâine de 750g

Ingrediente: 2 linguriţe de ulei, 290ml apă, 1,5 linguriţe de sare, 2 linguriţe de zahăr, 1 lingură lapte praf (opţional), 200g făină albă tip 45 sau 55, 300g făină integrală, 1 linguriţă drojdie uscată

Mod de preparare:

Pentru prepararea pâinii la maşina de pâine punem ingredientele în cuva maşinii în ordinea indicată de cartea maşinii. La maşina mea se pun întâi ingredientele lichide, apoi cele solide şi la urmă drojdia.

Iată aici apa, uleiul, sarea, zahărul şi laptele praf…

IMG_2852_

Şi apoi făina şi drojdia…

IMG_2853_

Programăm apoi maşina şi în mai puţin de 4 ore avem pâinica.

Pâinea se poate prepara şi după metoda tradiţională de frământat şi dospit la mână şi apoi copt în cuptor. E mai mult de muncă dar se poate ;)

Iată frumuseţea mea de pâine neagră…

IMG_2866_

Nu e aşa indicat să mâncăm pâinea cât e caldă. Ar trebui lăsată să se răcorească cam o oră înainte de a mânca din ea însă eu nu mă pot abţine, mereu mănânc prima felie pe loc cu unt şi sare. Voi să nu faceţi ca mine :P

Poftă mare!

Un comentariu:

  1. Vizitati aceste site-uri, eu zic ca sunt de folos www.paineneagra.ro si paineanoastra.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails