marți, 26 mai 2009

Placinta de mere

IMG_2882

Reteta cred ca e arhicunoscuta pentru bucataria romaneasca, nu cred ca e careva care sa nu fi gustat macar odata in viata placinta de mere. Cu toate astea ii dau loc de cinste pe blogul meu pentru ca imi place foarte tare si o prepar oridecateori am pofta de ceva dulce nu foarte pretentios dar absolut delicios.

Timp: 1h (daca aveti foi de placinta dureaza mai putin)

Portii: 6

Ingrediente:

Compozitia: 6 mere (de marime medie), 75-100g zahar (depinde de cat de acre sunt merele), miez de la aprox 6 nuci, 1 plic zahar vanilinat, scortisoara (dupa gust), 2 linguri ulei, 1 albus de ou pt uns (optional)

Aluatul: 100g faina, 50ml apa, sare

Mod de preprare:

Curatam mere de coaja si cotor (sincer eu nu le curat de coaja pt ca imi place coaja) si le dam prin razatoarea mare.

IMG_2868

Calim intr-o craticioara cu 2 linguri de ulei pana scade putin zeama lasata.

IMG_2870

Amestecam apoi merele calite cu zaharul, nuca maruntita bucati mai mari, scortisoara si zaharul vanilinat. Cam asta e compozitia. Gustam si mai completam cu zahar daca dorim mai dulce.

Pentru prepararea aluatului se incorporeaza usor apa si faina cu un praf de sare pana cand se formeaza o coca suficient de tare pentru a fi framantata cu mana.

IMG_2193

Se imparte coca in doua parti si se intind cu sucitorul pe un pat de faina ca sa nu se lipeasca de masa.

IMG_2872

IMG_2873

Punem jumatate de compozitie pe o foaie si roluim incet de la un capat.

Vom obtine astfel doua rulouri pe care le asezam in tava tapetata cu unt/ulei si faina si le ungem cu albus de ou.

IMG_2874

Sa va spun acum un secret. Cand am preparat aceasta placintica am impuscat doi iepuri dintr-o data cum s-ar zice :P

Am preparat o cantitate dubla de aluat si am facut si o placinta de branza dupa reteta pe care am postat-o mai demult.

Asadar la final tava mea de placinta arata cam asa:

IMG_2875

Dam la cuptorul incins pentru cca 30min pana se rumeneste placinta.

Lasam sa se racoreasca inainte de a o taia.

IMG_2879

Hammy….stiam eu ca nu or sa se bata in tava…. ;)

IMG_2884

Pofta buna!

Un comentariu:

  1. o placinta foarte buna, sanatoasa si reusita, exact ca la mama acasa, aproape ca simt mirosul si aroma care ies din ea dupa ce este scoasa din cuptor, deliciosssss :D

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails