joi, 18 iunie 2009

Pizza

IMG_4441

Am facut pizza si sunt tare mandra de asta. Degustatorul meu personal a zis ca iesit ca la restaurant ;P

Sa vedem cum o preparam:

Timp: 1h (daca avem aluatul gata pregatit nu dureaza mai mult de 15min)

Portii: 2 pizza mari

Ingrediente:

Blat: 400g faina, 100g gris, 1 plic drojdie uscata 7g (sau echivalentul in drojdie proaspata), 300ml apa, 2 linguri ulei (de masline), sare

Sos: 2 rosii, 1 lingura ulei (de masline), dafin, cimbru, busuioc, oregano, sare, piper, un praf de zahar

Continut: dupa gustul si placerea fiecaruia, putem face combinatii din urmatoarele categorii de ingrediente:

- Carne: sunca de porc, sunca cruda afumata, bacon, salam picant, carnati picanti, carne de vita tocata si calita, piept de pui

- Branzeturi (de obicei punem branzeturi grase care se topesc): mozzarella, cascaval, parmezan, branza cu mucegai, cas, urda

- Legume: ciuperci (de preferabil proaspete), ceapa, ardei gras, ardei iute, rosii, masline, boabe de porumb, cartofi prajiti, brocoli, pastai, spanac

- Oua: oua crude intregi sau fierte si feliate

Mod de preparare:

Intai de ocupam de aluat pentru ca are nevoie de timp sa creasca.

IMG_4133IMG_4135

Plamadim un aluat din ingredientele mentionate si il lasam sa creasca la caldura pentru aprox 30-40min pana isi dubleaza volumul. Grisul are rolul sa faca blatul crocant dar in acelasi timp elastic, delicios.

IMG_4138

Intre timp pregatim sosul de rosii dupa reteta de aici

Ok, avem sosul, avem aluatul. Incepem asamblarea ;)

Impartim aluatul crescut in doua si incepem sa intindem cu mana o foaie.

IMG_4143

De preferabil ar fi sa nu utilizam sucitorul pentru ca sa nu scoatem aerul din coca, dar daca nu va descurcati sa il intindeti la mana nu cred ca se supara nimeni daca il luam la sucitor. Eu am tinut sa il intind la mana si va spun ca merge destul de repede. Il luam prin apasare cu varful degetelor dinspre interior spre margini si il rotim din cand in cand sa iasa cat de cat rotund.

IMG_4144

Ungem 2 tavi cu ulei si tapetam cu faina. Daca aveti tavi de pizza e super, dar eu nu am avut si am copt in tavile de la aragaz. Asezam aluatul in tava si mai lasam cateva minute la caldura sa mai creasca un pic, apoi ungem deasupra cu sosul de rosii.

IMG_4424

Lasam marginea blatului neatinsa de sos ca sa creasca pufoasa ;)

Acum vine partea in care fiecare arunca pe pizza ce si cat vrea. O ocazie inedita de a invita toata familia sa participe la prepararea pizzei preferate :P

IMG_4142

Ale mele contin urmatoarele: mozzarella, cascaval ras (emental si parmezan), branza cu crusta de mucegai galben, ciuperci proaspete, sunca cruda si afumata de porc, sunca de porc firata, ceapa, ardei gras galben, masline (negre si verzi), ou

Prima arata asa inainte de a pune parmezanul ras:

IMG_4147

Cu parmezan ras deasupra:

IMG_4148

Iar a doua arata asa inainte de a adauga emental ras si ou:

IMG_4425

Cu emental ras si ou:

IMG_4426

Intre timp dam drumul la cuptor la putere maxima ca sa se incinga bine de tot.

IMG_4427

Dupa ce ne distram cu ornatul pizzelor le dam la cuporul incins la maxim pentru aprox 10min. De preferabil ar fi sa le asezam in cuptor pe pozitiile cat mai de jos ca sa le i-a focul de dedesupt pentru ca altfel se usuca desupra si aluatul ramane necopt la fund.

Dupa 10min in cap asa arata:

IMG_4430

Aluatul a iesit crocant si rumen la fund, pufos pe margini, cascavalul si branza s-au topit…

IMG_4439

…mmm excelent… o sa mai fac :P

Pofta buna!

17 comentarii:

  1. nu mai bine puneai un ou fiert si il taiai felii si le puneai desupra?ar fi fost mai bun cred oricum felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Anonim, multumesc pentru sugestia ta, iti recomand sa incerci cu oul crud pus peste pizza si dat la cuptor e delicioasa... probabil e bun si cu ou fiert, nu am incercat inca, dar sunt doua gusturi diferite nu ai cum sa le compari, tine de preferinte ;)
    Toate cele bune si mai astept sugestii si la alte retete :D

    RăspundețiȘtergere
  3. buna tare Pizza asta! am incercat-o si noi in seara asta si a iesit super! si fratele meu a apreciat-o, chiar si Cristian a papat putin blat simplu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce ma bucur Miha ca va placut ;)
    Va puup

    RăspundețiȘtergere
  5. e foarte buna este o reteta simpla ce se face repede si foarte gustoasa iti multumesc pt retetele tale deosebite

    RăspundețiȘtergere
  6. am facut si eu pizza ta astazi si a iesit super bunaaaaaa!!!!!!
    nu a fost greu deloc, chiar placut si a fost gata imediat. Bafta la retete in continuare.pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma bucur tare mult Onuta ca v-a placut, va pup si sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. sunt putin nedumerita. este vorba chiar de gris, sau e vreo faina mai speciala? ca vreau sa incerc si eu reteta ca arata pizza bestial

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Tiranidani, da in reteta e vorba chiar de gris ;)
    Spor la bucatarit si sa-mi spui cum ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  10. si eu fac pizza des, iese mai fraged aluatul daca pui 1 paharel de ulei ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu incerc sa ponderez pe cat posibil grasimile in mancare insa nu ma indoiesc ca a iesit extraordinara pizza ta :)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  12. Azi am facut pentru a doua oara pizza by Trinity...si mi-a iesit excelent.Iti multumesc mult ca existi!Pusi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc frumos Corina, ma flatezi :P
    Te pup si eu, o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Trinity, sunt novice in ale gatitului, dar cu tine si site-ul tau totul e mai usor, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Te pup Carmen, ma bucur nespus de tare ca te inspira retetele mele.
    O seara frumoasa iti doresc si mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails