duminică, 9 octombrie 2011

Aluat pentru paste de casă

Aluat pentru paste de casă
Credeam că-i complicat de făcut însă m-am înşelat. E cât se poate de simplu şi pastele rezultate sunt mult mult mai gustoase decât cele din comerţ.
Încercaţi…
Timp: ~ 30min (plus repaos 1h)
Porţii: 750g paste (pentru ~6 persoane)
Ingrediente: 500 făină de grâu dur remăcinată, 5 ouă, 2 linguri ulei de măsline extravirgin, 1 linguriţă de sare
Mod de preparare:
Frământăm un aluat din ingredientele de mai sus, la mână sau la malaxor, îl acoperim cu o folie şi îl lăsăm să se odihnească timp de o oră.
Aluat pentru paste de casă - framantam ingredientele la masina sau la mana
Eu am pus maşina de pâine la treabă pe programul de aluaturi şi am uitat de ea timp de o oră şi ceva ;)
Aluat pentru paste de casă - obtinem un aluat dens si elastic
Dacă nu găsiţi făină de grâu dur remăcinată, care seamănă cu un griş foarte fin, cred că aţi putea încerca cu făină obişnuită. Nu garantez acelaşi rezultat dar rău n-are cum să fie ;)
Deasemenea, dacă vi se par prea multe ouă, puteţi înlocui unul sau două cu 50-100ml apă.
Buun, odată aluatul gata îl porţionăm în bucăţi cam cât un măr şi îl întindem în foaie subţire cu sucitorul sau la maşina specială pentru modelat paste.
Aluat pentru paste de casă - intindem foi subtiri cu sucitorul
În această formă am obţinut direct foile pentru lasagne sau cannelonni.
Dacă le tăiem fâşii obţinem tagliatelle.
Mai putem să le tăiem pătrăţele, să le umplem cu diverse umpluturi, să le împăturim şi să obţinem tortellini.
Aşadar de aici începe totul… spor!
Eu am folosit foile pentru nişte cannelloni cu roşii şi brânză de capră absolut divini.
Aluat pentru paste de casă - il folosim pentru lasagne, cannelloni sau alte preparate
Va urma!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails