marți, 21 decembrie 2010

Cotlet de porc împănat cu jambon şi emmental

Cotlet de porc împănat cu jambon şi emmental
Pentru masa de Crăciun noi alegem în general carne de porc. Nu o fi ea cea mai bună alegere dacă ne gândim la colesterol însă parcă nu e sărbătoarea completă dacă nu miroase a friptură de porc în casă :P.
Dacă vreţi să preparaţi ceva mai deosebit decât tradiţionala friptură la tavă vă propun să încercaţi această reţetă de cotlet de porc împănat cu caşcaval emmental şi jambon de Parma, copt la foc mic alături de o garnitură de cartofi ce se topesc în gură.
Timp: ~2h
Porţii: 3-4
Ingrediente: 1 cotlet de porc întreg fără grăsime şi oase (~1kg), ~10 felii caşcaval emmental, ~10 felii subţiri de jambon italian crud uscat de Parma, 2 linguri de unt, 1kg cartofi, 2 căţei de usturoi, cimbru, dafin, sare, piper
Mod de preparare:
Spălăm cotletul şi îl uscăm bine pe şervete de hârtie. Încingem untul în tigaie şi perpelim cotletul întreg pe toate părţile. În acest fel carnea va rămâne suculentă la mijloc în timpul coacerii.
Cotlet de porc împănat - calim carnea
Întoarcem cotletul pe toate părţile până se albeşte şi prinde puţină culoare.
Cotlet de porc împănat - calim carnea in unt
Între timp pregătim feliile de caşcaval şi de jambon. Iată jambonul meu, o bunătate…
Cotlet de porc împănat - feliem jambonul
Aşezăm apoi cotletul rumenit într-o tavă cu tot cu untul din tigaie şi punem cartofii curăţaţi şi tăiaţi bucăţi mari pe lângă el.
Cotlet de porc împănat - asezam carnea peste cartofi
Crestăm felii groase cam de un deget în cotlet dar nu până jos, atât cât să intre o felie de caşcaval şi una de jambon în fiecare crestătură. Presărăm usturoi tocat, cimbru, dafin sare şi piper şi acoperim cu o folie de aluminiu. Coacem în cuptorul preîncălzit la foc mic cam o oră.
Cotlet de porc împănat - presaram emmental
Scoatem folia de aluminiu, scurgem zeama pe care o păstrăm separat, presărăm caşcaval ras şi mai dăm la cuptor încă vreo jumătate de oră să se rumenească frumos.
Din zeama lăsată de carne am preparat un sosuleţ astfel: am caramelizat o linguriţă de zahăr cu puţin unt, am adăugat zeama de la friptură, o lingură de smântână şi o jumătate de linguriţă de făină. Am amestecat bine şi am dat în clocot. La final am potrivit de sare, piper, am adăugat un căţel de usturoi tocat şi puţin pătrunjel.
Cotlet de porc împănat - pregatim sosul
Iată bunătate de fripturică…
Cotlet de porc împănat cu jambon şi emmental
Poftă bună şi Sărbători Fericite!

6 comentarii:

  1. Buna Trinity! Zilele trecute ti-am descoperit frumusete de blog si deja am petrecut ore bune citiind tot felul de retete, care mai de care mai apetisante! Vreau sa te felicit, pentru ca esti o gospodina desavarsita!
    Ca orice femeie care nu mai stie ce sa faca de mancare :) , blogul tau e o adevarata sursa de inspiratie pentru mine! Si noi locuim in Belgia (Bruxelles) si ca si voua, ne plac la nebunie scampis, am descoperit la tine cateva retete interesante pe care abia astept sa le incerc.
    Mai voiam sa te intreb ceva despre lapte, ca am vazut intr-un comentariu ca nici tie nu iti place cel de aici si voi mergeti la breda pentru a-l cumpara.. cum e cel de acolo? are un gust mai bun? chiar m-ai facut curioasa..
    Sarbatori fericite! pupici
    Diana P.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Diana, ma bucur nespus de mult ca iti place blogul meu. Referitor la lapte, intradevar nu ne place deloc laptele care se comercializeaza aici in Belgia si am incercat din toate marcile. Cel din Olanda este exact ca cel pe care il stiam de acasa din Romania, e foarte bun la gust. Daca aveti drum prin Olanda luati si gustati, nu conteaza neaparat marca. Noi luam din Breda de la un supermarket numit AH care comercializeaza o marca proprie de lapte proaspat. Noi il preferm pe cel gras ambalat in cutii de 1l albe cu albastru inchis care se gaseste la rafturile frigorifice.
    Te pup si iti urez Sarbatori Fericite tie si familiei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru raspuns si pentru detalii, abia astept sa tragem o fuga sa luam laptic :)
    Eu tot aici am ramas, imi fac lista cu menul pentru Craciun si deja salivez :)
    Te pup, o zi minunata!
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  4. eu cumpar lapte de la o ferma de la tara si fac si branza si smantana si iaurt. dar nu e asa bun pentru copii...cred ca.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu locuiesc in Belgia de multi ani si va spun laptele de aici este foarte bun.Elena

    RăspundețiȘtergere
  6. Cotlet de porc impanat cu jambon si emmental ii mai spune ORLOFF GEBRAAD si este o specialitate Belgiana.Ai un blog foarte frumos FELICITARI

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails