marți, 30 martie 2010

Păine cu seminţe

IMG_3015_

Special pentru tartinele cu brânză Camembert şi piure de mere am pregătit o pâinică de casă cu seminţe de floarea soarelui şi susan. A ieşit extraordinară şi a devenit cred preferata noastră dintre toate pâinicile încercate până acum.

Timp: ~2h30min

Porţii: 1 franzelă de 750g

Ingrediente: 275ml apă, ~20g drojdie proaspătă (sau o linguriţă drojdie uscată), o linguriţă şi jumătate de sare, o linguriţă de zahăr, 1 lingură ulei de măsline, 465g făină albă, 2 linguri seminţe de floarea soarelui neprăjite, 1 lingură seminţe de susan neprăjite

Mod de preparare:

Eu am plămădit aluatul la maşina de pâine la programul de aluaturi.

Am pus în cuvă ingredientele în ordinea asta: drojdia proaspătă dizolvată în apa călduţă, zahărul, uleiul, făina, sare şi seminţele de floarea soarelui. Dacă aş fi folosit drojdie uscată aş fi pus sarea înaintea făinii şi drojdia uscată după făină. Ideea e să nu se atingă sarea de drojdie fiindcă îi scade din puterea de creştere ;)

E posibil ca unele maşini de pâine să necesite ingredientele în altă ordine aşa că vă rog să respectaţi instructiunile maşinii voastre.

IMG_2988_

La mine programul de dospit durează 1h30min. Iată aluatul la finalul programului…

IMG_2990_

Am luat apoi aluatul, l-am întins şi l-am roluit ca să obţin o franzelă.

IMG_2994_

Am aşezat pâinica în tava mare de la aragaz pe foaie de copt, am crestat-o şi am umezit-o uşor cu apă. Apoi am presărat seminţele de susan deasupra şi am bagat-o la cuptorul preîncălzit la 200°C (foc mediu) timp de 40-50min.

IMG_2997_

A ieşit o bunătate…

IMG_3021_

O lăsăm să se răcească şi apoi o feliem şi păpăm ;)

IMG_3024_

Poftă bună!

2 comentarii:

  1. foarte ingenioasa reteta
    nu vrei sa-mi faci si mie o painica si sa mi-o trimiti?
    cred ca este f.gustoasa datorita semintelor de floarea soarelui

    RăspundețiȘtergere
  2. Va astept cu drag cu o felie de painica cu seminte ;)
    Paste Fericit si Luminos!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails