duminică, 6 decembrie 2009

Macaroane cu legume şi sos de roşii (de post)

IMG_1578_

Eu nu ţin post, nu că n-aş vrea dar mi-e destul de greu (să gătesc şi de post şi de dulce) aşa că atâta timp cât în casă nu ţinem cu toţii post mă resemnez.

Însă, cum suntem în perioada postului şi mulţi dintre voi chiar îl ţin, m-am gândit că poate vă mai vin în ajutor din când în când cu vreo reţetă, aşa pentru diversificare. Poate v-aţi săturat de zacuscă, gem, margarină şi cartofi…

Iată, vă prezit o reţetă de paste cu sos de post. Sunt foarte gustoase şi se pot adapta rapid pentru cei ce vor să mănânce de dulce: adăugaţi la final direct în farfurii ceva caşcaval ras şi vreo feliuţă de bacon şi toată lumea va fi mulţumită.

Timp: 20min

Porţii: 3-4

Ingrediente: 375-400g paste fără ou (macarone am avut eu), 500g suc de roşii (bulion, roşii din conservă…), 1 linguriţă rasă de zahăr, 1 ceapă mare, 1 morcov, 1 felie de ţelină, 1 ardei iute mai mic, 2 linguri de ulei de floarea soarelui, 1 lingură ulei de măsline, sare, piper, cimbru, busuioc

Mod de preparare:

Fierbem pastele în apă fierbinte cu sare conform indicaţiilor de pe ambalaj, în medie 8min la foc mediu.

Între timp ne ocupăm de sos. Astea sunt ingredientele mele.

IMG_1555_

Călim cepa tocată în 2 linguri de ulei până devine translucidă.

IMG_1556_

Adăugăm apoi morcovul şi ţelina rase prin răzătoarea mare, ardeiul iute mărunţit şi continuăm să călim.

IMG_1557_

Urmează condimentele şi sucul de roşii…

IMG_1562_

Lăsăm să fiarbă la foc mic până se înmoaie rădăcinoasele, cam 10-50min.

Dacă pastele au fiert, le scurgem de apă, le aşezăm înapoi în oală şi le asezonăm cu puţin ulei de măsline, piper, busuioc.

IMG_1568_

Când sosul e gata, îl turnăm peste macaroane, amestecăm uşor şi servim.

IMG_1571_

Buun a fost…

IMG_1574_

Să fim sănătoşi!

5 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails