duminică, 27 septembrie 2009

Placinta cu spanac

IMG_6498

Inca o reteta cu spanac :P Am adunat ceva retete pe baza de spanac si nu imi pare rau de loc, iar aceasta cu siguranta nu va fi ultima ;)

Timp: 2h

Portii: 2

Ingrediente:

Aluat: 250g faina, 1/2 plic drojdie uscata (aprox 3,5g), 1 ou, 125ml lapte cald, 1/2 lingurita zahar, 1 lingura ulei, 1 lingurita sare, 1 ou si 2 linguri lapte (pentru uns)

Compozitia: 200g spanac proaspat, 100g branza (burduf, telemea, cas, etc.), 1 ceapa, 1 lingura ulei, 1 lingura gris, sare, piper, busuioc, cimbru

Mod de preparare:

Framantam un aluat din ingredientele de mai sus si lasam la dospit la loc cald timp de aprox. 1 ora.

Intre timp ne ocupam de compozitie. Incingem o lingura de ulei si calim ceapa taiata marunt. Adaugam apoi spanacul si il calim pana se inmoaie si scade zeama.

IMG_6451

Adaugam apoi grisul si condimentele.

IMG_6452

Urmeaza branza. Amestecam pana se topeste si se formeaza o crema. Eu am folosit o branza belgiana iute dar merge de minune cu telemea, branza de burduf, cas sau cascaval.

IMG_6454

Cam asa arata compozitia mea. Foarte gustoasa dar cam lichida mi-a iesit, nu prea am avut rabdare sa scada spanacul :P Dar oricum a iesit f bun.

IMG_6455

Impartim aluatul dospit in 2 sau in 4 depinde cat de mari vreti placintele si il intindem cu sucitorul.

IMG_6465

Punem pe fiecare foaie 1-2 linguri de compozitie si impaturim aluatul dupa imaginatia fiecaruia. Eu am apucat aluatul de capete si le-am rasucit la mijloc obtinand niste placinte ca niste bascute ;)

IMG_6467

Asezam in tava de la aragaz unsa sau tapetata cu hartie de copt, ungem cu ou batut cu 2 linguri de lapte si dam la cuptorul incins la foc mediu (200°) timp de aprox 40min.

IMG_6483

Asta am obtinut, asta am papat :P

IMG_6497

Fff bun!!

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails