joi, 27 august 2009

Focaccia

IMG_6169

Focaccia… ce nume frumos… ce reteta simpla… ce placere sa o savurezi…

Specialitatile italiene sunt printre preferatele mele alaturi de cele grecesti… Mancaruri relativ simple si sanatoase preparate cu pasiune si cu mult respect pentru legumele proaspete, branzeturi, peste si fructe de mare… si pe langa toate bunatatile din bucataria italiana exista Focaccia…

Timp: 1h 15min

Portii: 1-2 bucati

Ingrediente: 200g faina, 1 lingura gris, 150ml apa calduta, 1/2 plic drojdie uscata (aprox 3,5g), 1 lingura ulei de masline, sare, un varf de cutit de zahar

Mod de preparare:

Aluatul este exact cel din reteta de pizza doar ca eu am reglat cantiatile cam la jumatate. Procedeul e acelasi, framantam un aluat din ingredientele de mai sus si il lasam la dospit la loc cald pentru 30min.

IMG_6151

Incingem bine cuptorul la maxim si intindem aluatul. Mi-e mi-au iesit doua bucati pentru ca le-am facut subtiri ca sa iasa cat mai crocante. Lasati-le mai groase daca doriti o focaccia putin crescuta, crocanta la exterior si pufoasa la interior ;)

IMG_6154

Intepem blatul cu o furculita si il ungem cu putin ulei de masline. Presaram condimente diverse dupa preferinte. Eu am pus oregano, busuioc, putina sare si putin piper. Se poate pune si putin parmezan ras, bucatele de masline… posibilitatile sunt nelimitate.

IMG_6155

Asezam focaccia in tava de la cuptor pe foaie de copt si dam la cuptorul incins pe pozitia cea mai joasa.

IMG_6163

Dupa nu mai mult de 8 minute focaccia e gata, rumena si apetisanta, imbietoare…

IMG_6166

Eu mi-am dorit-o crocanta si subtire si intocmai a iesit.

IMG_6171

Nu cred ca are rost sa va zic cum o servim… se mananca acompaniata de orice doriti sau chiar ca atare e prea buna!

Pofta buna!

2 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails