marți, 11 ianuarie 2011

Salată de sfeclă roşie cu hrean

IMG_5962_

Cum se putea să lipsească salata de sfeclă de pe masa de Sărbători? Pai nu se putea, pentru că pe lângă muraturi şi acrituri salata de sfeclă roşie cu hrean însoţeşte de minune orice fel de friptură fără să mai pomenim de răcituri, tobă şi alte aperitive pe care le putem servi acompaniate de bunătatea asta.

Anul ăsta am putut şi eu să pregătesc această sălăţică fiidcă mi-a trimis mama din ţară un borcan de hrean ras la oţet.

Timp: ~20min

Porţii: 6-8 pers

Ingrediente: 500g căpăţâni de sfeclă roşie fiartă şi curăţată, 150g hrean ras la oţet (sau mai puţin), 1 lingură miere, chimen, sare, piper, oţet 

Mod de preparare:

Fierbem sfecla în coajă până întră furculiţa cu uşurinţă sau o coacem în cuptor. Coaptă zic eu că e şi mai bună ;) O lăsăm să se răcescă şi o curăţăm de coajă. Eu am găsit de cumpărat sfeclă gata fiartă şi curăţată aşa că am sărit peste etapa asta.

IMG_5953_

Dăm sfecla pe răzătoarea mare şi tocăm seminţele de chimen cu un cuţit. Mie nu-mi place să simt seminţe de chimen întregi în salată pentru că au un gust destul de puternic pe care nu îl agreez în mod deosebit :P

IMG_5956_

Nu mai rămâne decât să amestecăm toate ingredientele.

IMG_5958_

Voi puteţi să puneţi mai puţin hrean, eu îl ador şi îmi place să se simtă din belşug în salată.

IMG_5960_

Salata e gata de servit pe loc sau o putem păstra într-un borcan la frigider cu puţin oţet deasupra. Hreanul e un conservant bun aşa că poate rezista până la câteva săptămâni ;)

IMG_5970_

Poftă mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails