duminică, 10 iulie 2011

Curry Roşu Thai de creveţi

IMG_6749_

Am descoperit pentru prima dată acest delicios curry de creveţi într-un restaurant cu specific tailandez. M-am îndrăgostit pur şi simplu de gustul exotic şi aromele ce se regăseau în farfurie aşa că am încercat să îl reproduc şi acasă ca să ne răsfăţăm oridecâte ori avem poftă de o mâncare exotică şi cu totul deosebită.

Prepararea e chiar banală dacă aveţi două ingrediente esenţiale: pasta de curry roşu tailandez şi lapte de cocos. Se găsesc de cumpărat pe la toate supermarketurile mari la raioanele de condimente asiatice aşa că nu rămâne decât să îndrăzniţi să încercaţi ;)

Timp: ~30min

Porţii: 4

Ingrediente: 500g creveţi decorticaţi de talie mare, 2 linguri pastă de curry roşu Thai, 1 cutie de lapte de cocos (250g), 1 ceapă verde, 2 felii ardei roşu, 1 lingură ulei de arahide (sau ulei de floarea soarelui)

Mod de preparare:

Pregătim ingredientele…

IMG_6723_

Eu am avut creveţi congelati pe care i-am decongelat rapid aruncându-i într-o oala cu apă clocotită. După 1 minut i-am scurs şi i-am clătit.

IMG_6725_

Voi dacă aveţi creveţi proaspeţi săriţi peste pasul ăsta.

Am tăiat apoi cepa şi ardeiul fâşii şi le-am călit la foc iute în wok-ul încins cu o lingură de ulei de arahide.

IMG_6726_

Am adăugat apoi pasta de curry roşu, am amestecat de câteva ori şi am turnat laptele de cocos.

Atenţie, pasta de curry este foarte concentrată şi are suficientă sare şi ardei iute în ea încât nu mai e nevoie să adăugaţi sare sau piper la mâncare.

IMG_6729_

Lăsăm să bolborosească 1 minut şi adăugăm creveţii scurşi de apă.

IMG_6734_

Din momentul ăsta mai lăsăm pe foc 2-3 minute cât să dea în câteva clocote cu creveţii şi gata mâncarea.

IMG_6737_

Servim cu lămâie şi orez Thai fiert, scurs şi stropit cu puţin sos de soia.

La restaurantul unde am gustat pentru prima dată curry-ul ăsta au servit pe lângă el şi nişte felii de piersică sau nectarine din compot. Foarte interesantă combinaţia dau eu n-am avut de data asta.

IMG_6742_

A ieşit ceva inedit. Un sos cremos, aromat şi picant în acelaşi timp, orezul tailandez foarte aromat şi el se potriveşte perfect cu mâncarea asta.

Un răsfăţ…

Poftă mare!

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails