duminică, 26 septembrie 2010

Supă cremă de fetică

IMG_5218_

Fetica, zisă şi salata mielului sau salata de câmp, e o buruiană de care eu habar nu aveam că există şi că se mai şi mănâncă. Cum deobicei la supermarket sunt atrasă de buruieni sau legume mai neobişnuite, am luat un coşuleţ de fetică (în franceză “blé courte”) să văd ce-o mai fi şi asta…

După ce am tot mâncat aşa din ea în salată (e bună, aduce a gulie) şi nu se mai termina, mi-am zis eu să încerc şi o supă ;)

A ieşit fooarte bună, chiar neaşteptat de bună… şi cică are şi proprietăţi antistres deci nu poate fi mai potrivită pentru mine :P

Timp: ~30min

Porţii: 4

Ingrediente: 2 mâini bune de fetică, 2-3 cartofi, 1 ceapă, 1 linguriţă de făină, 1-2 linguri ulei de măsline, 100ml lapte sau smântână dulce, sare

pentru servit: seminţe de floarea soarelui prăjite, parmezan ras, unt

Mod de preparare:

Pentru început am pus o oală la fiert cu aproximativ 1,5 litri de apă (pt. 4 porţii) şi am aruncat în ea cartofii şi ceapa curăţate şi tăiate bucăţi mari.

IMG_5199_

Între timp am spălat bine, în mai multe rânduri, buruiana care cam avea nisip :(

IMG_5200_

Seamănă cu spanacul aşa privită din avion, nu? :)

Când cartofii erau fierţi am redus focul şi am dat drumu la fetică în oală.

IMG_5202_

Încă un clocot scurt şi luăm oala de pe foc.

IMG_5206_

Adăugăm uleiul de măsline, apoi băgăm blenderul şi cremuim supa, mai mult sau mai puţin, după pofta inimii.

IMG_5207_

Dizolvăm separat o linguriţă de făină în 2-3 linguriţe de lapte până scăpăm de cocoloaşe, amestecăm cu restul de lapte şi turnăm în supă.

IMG_5210_

Punem din nou oala de pe foc şi mai dăm în câteva clocote. Gata, potrivim de sare şi cu asta basta ;)

Servim supa caldă sau chiar fierbinte la mesenii înfriguraţi :)

IMG_5211_

Garnisim la alegere cu parmezan ras, seminţe de floarea soarelui prăjite, cubuleţe de unt…

IMG_5228_

… sau, de ce nu, cu de toate ;)

IMG_5224_

Ce să vă mai zic, mi-a plăcut foarte mult. Aduce puţin cu supa de salată însă e mult mai finuţă la gust. Vă recomand această supă pentru evenimente speciale, va face impresie bună ;)

O puteţi prepara şi cu 1-2 zile înainte, e foarte bună şi reîncălzită.

IMG_5232_

Acum, dacă nu găsiţi buruiana asta prin magazine/pieţe şi nici nu aveţi chef să alergaţi pe câmpuri după ea, puteţi să folosiţi salată verde sau frunze de spanac. Cred că veţi obţine ceva aproape la fel de bun ;)

Să aveţi poftă!

5 comentarii:

  1. N-AM INCERCAT NICIODATA,DAR M-AI FACUT CURIOASA!

    RăspundețiȘtergere
  2. E super buna Geta, daca poti face rost de fetica te incurajez sa o incerci ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara,
    De fapt se numeste UNTISOR - si creste in zonele impadurite de deal; e foarte gustos in salate.
    Minunat site.Mult spor la gatit.Pe curand
    Nicole

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Nicole pentru completari, nu aveam idee ca ii zice si untisor ;)
    Te pup, o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte multe retete pe bog. Impresionant! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails