luni, 18 ianuarie 2010

Macaroane cu brânză de burduf la cuptor

IMG_1750_

Când am pregătit macaroanele cu brânză simple vă spuneam că am fost puţin dezamăgită de brânză. Folosisem feta grecească din lipsă de telemea de oi grasă, românească… Ei bine, de data asta nu am mai dat greş. Am cumpărat ultima dată când am fost în ţară brânză de burduf şi telemea de oi adevarată de la munte, o bunătate. S-au consumat rapid, ba cu mămăliguţă şi smântână, ba în taci şi-nghite, sau în vreo omletă… În orice caz am reuşit să “salvez” o ultimă bucată de brânză de burduf şi am pus-o deoparte special pentru macaroane ;)

Ce sa vă mai zic… bune au mai fost, extraordinare, ne-au mers la suflet şi ne-au adus aminte de casă şi de copilărie…

Cred că data viitoare când mai ajung prin România o să mă aprovizionez cu cantitate dublă de brânză… numai loc în frigider să am :D

Timp: ~30min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 250g macaroane, 150-200g brânză de burduf (sau telemea de oi), 20g unt (sau ulei), 1 ou, 2-3 linguri de smântână

Mod de preparare:

Fierbem macaroanele în apă cu sare după indicaţiile de pe ambalaj, în general cam 8min. Le scurgem apoi bine de apă.

Ungem un vas termorezistent cu unt şi aşezăm: un rând de macaroane, câteva feliuţe de unt şi brânză de burduf sfărâmată cu furculiţa.

IMG_1742_

Urmează iar un rând de macaroane, unt, brânză şi tot aşa cam de două, trei ori…

IMG_1743_

La urmă batem oul cu 2-3 linguri de smântână şi turnăm deasupra.

IMG_1744_

Dăm la cuptorul încins la mediu pentru 10-15min până se rumeneşte deasupra.

IMG_1746_

Scoatem din cuptor şi savurăm cu poftă…

IMG_1753_

Ne-am lins pe degete :P

IMG_1755_

Poftă bună şi vouă!

5 comentarii:

  1. In sfarsit...de cand asteptam sa postezi reteta asta. Foarte gustoasa. Te puup si la mai mare!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. in loc de macaroane pot folosi spaghete???acum vreau sa o prepar dar imi lipsesc macaroanele.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Bineinteles ca poti folosi si spaghete sau orice alte paste fainoase ;)
    Spor la gatit si pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, poti adauga zahar, poti adauga si putina lamaie rasa, poti amesteca galbenusurile cu branza iar albusurile, batute spuma, intinse deasupra compozitiei.Budinca va capata un aspect foarte frumos si, Doamne, tare tentant!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails