vineri, 29 mai 2009

Piftele ~ Chiftele

Piftele ~ Chiftele
Piftelute, piftelute, maamma ce bune mai sunt. Te da mirosul afara din casa cand le prajesti… de aia primele sunt intotdeauna sacrificate… :)
Reteta tot de la mama o stiu… sa vedem daca o reproduc bine … :P
Timp: 50min
Portii: 4 (35-40 buc)
Ingrediente: 1kg carne porc (eu am folosit amestec porc cu vita), 1 morcov, 1 ceapa, 1 cartof, 1 ou, patrunjel, marar, cimbru, miezul de la 2 felii de paine alba, 2 catei de usturoi (merge de minune si cu usturoi verde), sare, piper, faina pentru modelat, ulei pt prajit
Mod de preparare:
Spalam carnea in apa rece si o tocam. Daca ati cumparat carne deja tocata e si mai bine ;)
Chiftele - tocam carnea
Tocam in continuare morcovul, ceapa, cartoful, patrunjelul, mararul si usturoiul.
Chiftele - tocam legumeleChiftele - adaugam condimentele
Maruntim miezul de paine sau eventual il bagam si pe el la masina de tocat (sau robotel). Adaugam apoi cimbrul, sare, piper, oul si amestecam totul.
Chiftele - amestecam compozitia
Ok…avem compozitia.
Lasam cam o jumatate de ora compozitia la frigider sa se patrunda aromele si apoi modelam piftelutele si le tapetam cu faina.
Chiftele - modelam compozitia
Eu am facut piftelute doar din jumatate de compozitie pentru ca mi s-a parut ca ies cam multe. Cealalta jumatate am pus-o la congelator pentru o alta tura de piftelute.
Prajim pe ambele parti in ulei incins si destul de multisor (cam cat sa fie piftelele scufundate in ulei pana la jumatate). De prefarabil sa folositi o cratita cu peretii mai inalti pentru prajit pentru ca altfel sare ulei peste tot.
Chiftele - prajim in ulei incins
Ei nu va pot descrie mirosul care era in bucatarie in timp ce faceam poza asta… lesini de pofta nu altceva…
Chiftele - absorbim uleiul in exces
Noroc ca puiul meu nu era acasa cand le-am prajit ca altfel nu mai aveam ce sa pozez :P
Piftele ~ Chiftele
Bune rau, ca orice mancare traditionala romaneasca dealtfel.
Piftele - Chiftele - sectiune
Si o sectiune ca merita….
Pofta buna!

28 de comentarii:

  1. draga mea, e un deliciu ce prezinti dar piftele nu exista, doar CHIFTELE......multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna anonim, apreciez interesul tau pentru retetele postate aici si cu atat mai mult ma bucur sa primesc comentarii, sugestii sau chiar si critici.
    Referitor la piftele vs. chiftele ai perfecta dreptate, chiftele este cuvantul ce se regaseste in DEX reprezentand acest preparat culinar, insa eu la mama mancam de cand ma stiu piftele si nu chiftele. Mi-ar fi greu sa scriu o reteta de chiftele cand mie dupa piftelute imi ploua-n gura :P
    Ca sa multumesc si pe cei care saliveaza dupa chiftele am adaugat in titlu ambele denumiri in dorinta de a face tuturor pofta si placere sa citeasca reteta mea.

    Pofta buna! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. CHIFTELE....vad ca stii sa critici dar stii atit de bne sa si gatesti?

    RăspundețiȘtergere
  4. La reteta de chiftele cata carne de vita ai pus ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am folosit 1kg de carne tocata amestec vita cu porc deci banuiesc ca era cam 500g carne de vita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna,
    Crezi ca se pot face si la cuptor, pentru a evita astfel partea cu prajitul. Eu de exeplu alaptez, iar daca mananc ceva prajit se transmite imediat prin lapte. De astfel ai incercat sa le faci doar din carne de vita?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, sigur ca poti face piftelutele la cuptor. Faci exact reteta pana la partea cu prajitul cand le vei pune in tava mare a cuptorului si le tii cam 20min la foc mediu. Ies mai uscative dar gustul e la fel de bun ;)
    Poti folosi integral carne de vita daca vrei sa le faci mai dietetice dar iti recomand sa pui ceva mai multe legume ca sa nu iasa asa de seci.
    Te pup, spor la bucatarit si sa iti traiasca bebelusul!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna! sunt Biank!
    Super reteta! Acum am descoperit site ul tau si mi place extrem de mult faptul k ai si pozele :) acum am pus carnitza tocata la dezghetat. si eu am amestec de porc cu vita! o sa mai postez un comment cand voi termina si sosul de rosii! :X vreau sa le fac o surpriza parintilor mei cand ajung acasa! sper sa`mi iasa! ms mult

    RăspundețiȘtergere
  9. wowww!! excelent! in sos am pus si niste tabasco si un catel de usturoi...sa mai dea gust..fara busuioc insa. superrr! abia astept sa fac maine si piureul si sa`mi surprind parintii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Biank, ma bucur nespus de mult ca ti-au reusit piftelutele cu sos. Sa va fie de bine si la cat mai multe reusite in bucatarie ;)
    Te pup, o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Numai laude am avut la masa! Multumesc mult! Maine fac tarta cu pere si ciocolata sau gogosi! Desigur...tot dupa reteta ta! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Te pup Biank esti o draguta! Multumesc frumos pentru aprecieri si spor la pregatirea desertului ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. cui ii place mirosul de prajeala prin casa.... cahhhh ...ele sunt delicioase, dar sa ai satisfactia unui astfel de flash-back ...

    RăspundețiȘtergere
  14. piftele sau chiftele se pronunta foarte des in limbajul popular romanesc, cei ce zic ca piftele nu exista, sant plini de ei, cu nasul pe sus si se cred atotstiutori. Eu cand nu stiu ceva recunosc dar,...una este sa nu stii si alta este sa nu recunosti !?!....

    RăspundețiȘtergere
  15. Absolut delicioase. Multumesc mult pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Sa va fie de bine si Un Craciun Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  17. buna sunt madalina.cat de prosti sunt unii..popular romanesc piftele se zice iar in dex exact cum a spus si Trinity chiftele se scrie..pana la urma fiecare spune cum vrea si asta nu e o greseala de corectat sau de facut comentarii,important este sa iasa PIFTELELE asa cum sunt aici si apoi comentezi sau nu..eu acum am facut compozitia si arata si miroase bineeeee am lasato putin la frigider si ma apuc de facut..abia astept sa vad cum vor iesi!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. buna tot eu sunt madalina..deci vreau sa spun ca sunt pur si simplu delicioase,le recomand tuturor..kiar nu e nimic de comentat(rau)la aceasta reteta.te pwp.felicitari!!!astept retete noi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc si mult spor la piftelute ;)

    RăspundețiȘtergere
  20. si eu tot cu piftele am crescut. ma bucur ca n-am fost singura familie din ro cu piftele ;)
    iar retetele mi-au facut gaura-n stomac si mai e mult pan' la masa.

    RăspundețiȘtergere
  21. Foarte bune sunt....multumim pt retetele care nile oferi.felicitari

    RăspundețiȘtergere
  22. Indiferent ca sunt piftele sau chiftele important e ca sunt un deliciu iar cei mai inteligenti pot manca chiftele noi romanii adevarati mancam Piftele .Bafta mai departe esti geniala

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna ziua vreau sa va zic doar atat ca fac aceste reteta de mult timp si mam gândit sa ca impartasesc ca pana si pe cei mai petrentiosi iam pus cu botikul pe labe asa ca încercati reteta cu încredere ! Felicitări pentru explicațiile care le dai rețetelor tale !

    RăspundețiȘtergere
  24. la noi la țară se zice "PIFTELE"

    RăspundețiȘtergere
  25. Bune.. 😍tot piftele.. Le spun si eu😜👌si cam aceeasi reteta o stiu sau mult mai simpla carne porc si vita,ou, usturoi, Marar, piper,delicat/sare.. Si pesmet

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails