luni, 19 octombrie 2009

Iahnie de fasole

IMG_6295_

E toamnă, a ieşit fasolea boabe aşa că iahnia de fasole e la ea acasă. Cu afumătură şi cârnaţi pentru gurmanzi sau simplă (de post) e la fel de savuroasă. Eu am optat de data aceasta pentru varianta fară carne şi carnivorul meu de acasă nu a zis nu când i-am întins o farfurie de iahnie :P

Timp: ~2h

Porţii: 4

Ingrediente: aprox. 500g fasole boabe, 1 morcov, 1 ceapa, 1-2 căţei de usturoi, 200ml bulion sau suc de roşii, boia de ardei (opţional), sare, piper, dafin, cimbru, 1-2 linguri ulei, patrunjel şi mărar verde

Mod de preparare:

Punem fasolea la înmuiat în apă cu sare cu o seară înainte de a începe să pregătim mâncarea. Dacă e fasole nouă atunci nu mai e nevoie de înmuiat, va fierbe repede.

IMG_6253_

A doua zi scurgem apa, înlocuim cu alta şi fierbem până dă în clocot. Schimbăm apa, lăsăm să fiarbă din nou şi iar o înlocuim. Repetăm de trei ori figura ca să eliminăm substanţa ce provoacă balonarea şi gazele :P Lăsăm să fiarbă în ultima apă până se înmoaie bobul.

Între timp ne ocupăm de sos.

IMG_6254_

Tăiem cepa şi usturoiul mărunt şi le călim în ulei.

IMG_6255_

Adăugăm apoi morcovul ras şi condimentele şi călim câteva minute până se înmoaie.

IMG_6257_

Adăugăm apoi bulionul sau sucul de roşii şi dăm totul într-un clocot.

IMG_6259_

Când fasolea este fiartă turnăm sosul peste ea şi lăsăm să fiarbă în continuare. Mai scurgem din zeamă dacă e prea multă. Ar trebui să fie cât să cuprindă fasolea sau chiar mai puţină dacă sosul a ieşit şi el zemos.

IMG_6262_

Adăugăm verdeaţa şi lăsăm să fiarbă la foc mic până mai scade şi se îngroaşă. Dacă vă place mai grosuţă puteţi să îi faceţi un răntaj de făină.

IMG_6286_

Cam asta am obţinut ;)

IMG_6288_

Am servit cu castraveciori muraţi şi cu pâine proaspătă.

IMG_6297_

Poftă bună!

4 comentarii:

  1. In loc de patrunjel si marar se mai poate folosi leustean si credeti-ma are un gust cu totul aparte, mult mai bun, incercati si veti vedea ca am avut dreptate. ' va urez pofta buna '.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant cu leustean, nu am incercat pana acum. Multumesc pentru sfat, data viitoare cand mai fac iahnie o sa incerc cu leustean.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce spuneti si de cateva frunze de telina?

    RăspundețiȘtergere
  4. :D Ce sa spun, ca mi se facu o pofta de iahnie... Trebuie sa o prepar cat de curand ca adevarul e ca nu am mai gatit cam de multisor ceva cu fasole ;)
    Multumesc petru sfaturi, am notat pentru urmatoarea tura.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails