joi, 7 ianuarie 2010

Copănele Hoegaarden Grand Crue

IMG_1974_

De ce se cheamă copănelele astea Hoegaarden Grand Crue? Pentru că aşa se cheamă berea în care le-am copt ;) simplu nu?

În Belgia berea e la ea acasă. Defapt când zici Belgia zici bere bună şi ciocolată atât de bună că îţi crează dependenţă :P

Berea belgiană îţi va schimba viziunea asupra a ceea ce ştiai tu că înseamnă bere. Aici poţi gusta bere blondă, brună, roşie, neagră, dulce, amară, acrişoară, cu iz de muguri de brad, scoarţă de stejar, filtrată, semi-filtrată, tulbure, bere şampanizată, cu aromă de cireşe, fructe de pădure, puternic alcoolizată (9-12°) sau mai slab alcoolizată şi câte şi mai câte…

Pe lângă faptul ca le place să bea bere, belgienii o folosesc şi destul de des în bucătărie. Pregătesc mâncăruri de carne cu bere, aluat de clătite cu bere, gaufres pe bază de bere, sosuri cu bere, etc.

Încă nu am preparat nici o reţetă tradiţională belgiană pe bază de bere însă am improvizat una ;)

Cum între Crăciun şi Revelion nu prea am mai avut chef de stat prin bucătărie m-am rezumat la mâncăruri rapide şi uşoare printre care şi aceste copănele…

Timp: ~1h

Porţii: 2

Ingrediente: 6 copănele de pui, 1/2 sticlă de bere Hoegaarden Grand Crue (165ml), 2 linguri de ulei, 2 căţei de usturoi, coriandru, dafin, busuioc, curry, cimbru, sare, piper

Pentru sos: 100ml smântână dulce, 1 linguriţă amidon de porumb, sare (dacă mai e nevoie), pătrunjel verde, 2 căţei de usturoi

Mod de preparare:

Am frecat copănelele cu amestecul de condimente şi le-am aşezat cuminţi într-o tavă unsă cu ulei. Am turnat jumătate de sticlă de bere Hoegaarden Grand Crue, şi am adăugat usturoiul mărunţit.

IMG_1944_

Le-am lăsat aşa cam un sfert de oră până s-a încins cuptorul la foc mediu.

Le-am acoperit apoi cu o folie şi le-am băgat în cuptor pentru aproximativ jumătate de oră. Am scos apoi folia, am scurs sosul şi le-am mai lăsat să se rumenească încă vreo 15-20min.

Cât timp stăteau copănelele la rumeneala finală am pus sosul într-o crăticioară împreună cu smântâna dulce, am adăugat 1 linguriţă de amidon de porumb şi l-am dat într-un clocot scurt la foc mic. L-am luat de pe foc, am adăugat usturoiul tocat şi verdeaţa şi gata…

IMG_1974_

Am servit copănelele împreună cu sosul de bere şi piure de cartofi.

A fost rapid, uşor şi deosebit…

Berea Hoegaarden Grand Crue este o bere nefiltrată (tulbure), uşor dulceagă şi fructată, cu o aromă deosebită de scoarţă şi muguri de brad. A fost o combinaţie foarte interesantă care mi-a deschis curiozitatea pentru retetele belgiene pe bază de bere. Cred ca o mai repet experienţa cât de curând ;)

Poftă bună!

10 comentarii:

  1. tare bine arata. berea asta se gaseste si in comert la noi?

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am idee Ama ca eu locuiesc in Belgia...
    E posibil sa fie, dar banuiesc ca la preturi destul de mari fiind probabil considerata specialitate.
    Poti sa incerci cu orice alta bere, vei obtine cu siguranta o aroma interesanta ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Oups, am uitat sa specific ca la sos am pus si smantana dulce... Am corectat acum reteta :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Hoegaarden se gaseste in orice supermarket din Bucuresti pe la 5-6 lei sticla de 330 ml.

    RăspundețiȘtergere
  5. Super, multumim pentru informatie. Chiar nu aveam idee daca se gaseste in Romania ;)
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superba reteta!
    Eu ca barbat care nu a gatit in viata lui am ramas fascinat de retetele de aici si am inceput sa gatesc. Cred ca e a 5-a oara cand fac reteta asta. Am folosit Hoegaarden White Beer care se gaseste la noi si nu Grand Crue dar iese foarte bun. Am incercat si cu Ursus insa nu recomand nicio bere obisnuita, nu iese bine.
    Mult spor in continuare!
    Cristi

    RăspundețiȘtergere
  7. Te felicit Cristi pentru faptul ca te-ai apucat de gatit si cu atat mai mult ca ai inceput cu una din retetele de aici de pe blog. Sunt sigura ca a iesit delicios si cu Hoegaarden White Beer, berea belgiana este intradevar deosebita.
    Iti urez Sarbatori Fericite si Un An Nou plin de impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna!
    Eu am 12 ani si am gatit pana acum - singura - doar lapte de pasare si mousse du chocolate. Dar cu retetele tale mi-am propus chiar sa ma apuc de gatit si asta insemnand nu doar desert... ;)
    Respecte,
    Denisa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Denisa, esti o draguta, sunt impresionata ca iti place sa gatesti la o varsta asa frageda. Te pup si iti urez mult mult spor la tot ce iti doresti tu sa faci ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails