vineri, 13 august 2010

Tartă cu ciocolată

IMG_3832_

Frumoase sunt vacanţele dar mereu mult prea scurte… Nu realizez cât de repede au trecut două săptămâni însă a fost frumos şi relaxant. Am gătit, am vizitat locuri extraordinare şi am petrecut clipe minunate alturi de cei dragi. Aş lua-o de la capăt chiar acum dacă s-ar putea :P

Până una alta, iată că am revenit cu drag şi nu oricum ci cu o reţetă clasică de tartă ciocolătoasă care place tuturor pofticioşilor ;)

Timp: ~1h 20min

Porţii: 8

Ingrediente: 200g ciocolată neagră, 4 ouă, 160g zahăr, 80-100g unt, 50g făină

Mod de preparare:

Topim ciocolata ruptă bucăţele împreună cu două linguri de apă în bain-marie (într-o crăticioară scufundată într-o altă cratiţă cu apă caldă pe foc la minim)

IMG_3811_

Adăugăm untul şi zahărul şi lăsăm să se topească totul.

IMG_3812_

Separăm gălbenuşurile de albuşuri şi încorporăm gălbenuşurile şi făina în crema de ciocolată.

IMG_3814_

Mixăm bine cu telul sau mixerul până se omogenizează amestecul.

IMG_3815_

Batem apoi albuşurile spumă cu un praf de sare şi le încorporăm cu grijă în aluat cu o spatulă, fără a mai folosi mixerul ca să nu spargem bulele.

IMG_3816_

Tapetăm o formă de tartă (24cm diametru) cu unt şi făină sau cu o foaie de copt şi turnăm aluatul de ciocolată.

IMG_3817_

Introducem tava în cuptorul rece, aprindem cuptorul la foc mediu (180°C) şi lăsăm tarta la copt timp de 40-60min.

IMG_3824_

Facem testul scobitorii şi dacă iese curat atunci tarta e coaptă.

Lăsăm tarta să se răcorească şi servim simplă, pudrată cu zahăr pudră sau în diverse alte combinaţii.

IMG_3828_

Eu am ales să o servesc stropită cu dulce de leche şi însoţită de câte o pară micuţă din compot.

IMG_3836_

Să vă mai dau detalii despre cât de bună şi lăudată a fost? :P

Salivare plăcută :P

7 comentarii:

  1. Extraordinara reteta!!!
    Tot ce faci tu este extraordinar atat la gust cat si la aspect. Se vede ca pui suflet in tot ceea ce faci. Te felicit si multumim frumos pentru toate delicatesele cu care ne-ai bucurat papilele gustative si burticile:)))pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. da!multumim pentru salivari...imi place tare,dar parca tot nu m-as apropia de cuptor!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce as lua eu felia aia...arata prea bine ca sa ma abtin!:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa e Geta, e foarte cald in Romania... Eu am norocul ca aici in Belgia unde locuiesc sunt temperaturi mai scazute si pot coace la cuptor fara sa suferim de cald. Te pup, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Diamond, te-as servi cu cea mai mare placere dar din pacate nu mai e :P
    Te pup, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. O tarta delicioasa si ciocolatoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails