vineri, 25 martie 2011

Spaghetti alla puttanesca

IMG_6442_

În caz că nu ştiaţi, despre spaghetele astea se spune că ar fi fost inspirate din meniul domnişoarelor de o calitate îndoielnică din Italia, pe la mijlocul secolului 20. Bineînţeles asta e doar o presupunere, în realitate nu se ştie exact de ce se cheamă aşa cum se cheamă :)

Acum, n-are rost să judecăm mâncarea după nume, ci să o apreciem pentru gust, care e super bun.

Să o încercaţi, e simplă, accesibilă şi rapidă ;)

Timp: ~35min

Porţii: 4

Ingrediente: 400g spaghete, 8 fileuri de anchois (hamsii) sau sardele în saramură (de la borcan), 1 ardei iute, 4 linguri ulei de măsline, 500g roşii de la borcan sau proaspete, 100ml vin roşu, 1 foie de dafin, 2 linguri capere, 2 linguri măsline negre fără sâmburi, sare, piper, oregano sau busuioc, pătrunjel verde

Mod de preparare:

Încingem uleiul de măsline într-o tigaie şi călim fileurile de peşte, usturoiul şi ardeiul iute tocat.

IMG_6408_

Eu am făcut doar două porţii aşa că am înjumătătit toate cantităţile şi am pus doar 3 fileuri de anchois.

Adăugăm apoi roşiile, vinul şi foaia de dafin şi lăsăm să fiarbă încet cam 15min. Eu am folosit roşii decojite din conservă pe care le-am strivit direct în tigaie.

IMG_6413_

Dacă sosul scade prea tare mai adăugaţi puţină apă.

Între timp fierbem spaghetele într-o cratiţă mare cu apă şi sare pentru 8-10min. Apoi le strecurăm şi le lăsăm într-o strecurătoare să se scurgă bine de apă. Nu are nici un rost să le clătim cu apă rece ca să le răcim degeaba.

IMG_6416_

Adăugăm în sos caperele, măslinele, busuioc, potrivim de sare şi piper şi mai dăm într-un clocot scurt.

IMG_6420_

Presărăm pătrunjelul tocat şi gata sosul.

IMG_6427_

Amestecăm pastele cu sosul sau servim sosul în farfurie peste paste împreună cu parmezan dacă doriţi ;)

IMG_6431_

Sunt delicioase…

IMG_6445_

Buon appetito!

2 comentarii:

  1. Arata minunat,cred ca sunt delicioase.
    Te asteapta un premiu la mine pe blog.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumes frumos Ariana pentru aprecieri si pentru premiu. Te pup.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails