sâmbătă, 16 octombrie 2010

Pâine cu ceapă şi mărghiran

IMG_5066_

De când am maşina de pâine, mai precis de vreun an, fac pâine cam de două ori pe săptămână. Adevărul e nu am mai cumpărat pâine de la magazin de foarte multă vreme şi nu îi ducem câtuş de puţin dorul. Pâinea de casă e atât de gustoasă şi de săţioasă că nu aş înlocui-o cu nimic în lume. Ador să simt mirosul de pâine coaptă care se răspândeşte în toată casa, ador să îmi tai o felie aburindă imediat cum e gata şi să o savurez unsă cu unt şi sare. Toate astea mă fac să mă simt bine, să mă simt acasă, unde acasă înseamnă căldură, dragoste şi miros de pâine coaptă…

Ca să diversific, obişnuiesc să alternez mereu tipurile de pâine. Ori fac pâine albă, ori cu seminţe, ori pâine toast sau pâine integrală… şi nu de puţine ori îmi mai las şi imaginaţia să conceapă câte o pâinică mai neobişnuită aşa cum s-a întâmplat şi cu pâinea cu ceapă aici de faţă.

Timp: ~3h 30min

Porţii: 1 pâine de 750g

Ingrediente: 1 lingură ulei, 1 ceapă, 1 linguriţă marghiran, 1/2 linguriţă boia de ardei dulce, 250ml lapte, 1,5 linguriţe sare, 1 linguriţă zahăr, 455g făină, 1 linguriţă drojdie uscată

Mod de preparare:

Tăiem ceapa mărunt şi o punem la călit într-o lingură de ulei de floarea soarelui împreună cu mărghiranul şi boiaua.

IMG_5038_

Între timp turnăm laptele, zahărul şi sarea în cuva maşinii de pâine iar când ceapa e gata călită şi sticoasă o adăugăm şi pe ea în cuvă.

IMG_5043_Adăugăm făina cântărită şi la final drojdia uscată.

IMG_5044_Am fixat apoi cuva în maşina de pâine şi am setat pe programul Pâine de Bază, cantitatea 750g şi coacerea medie. Voi puteţi alege ce treaptă de coacere doriţi. De aici încolo maşina îşi vede de treabă timp de 3h13min.

IMG_5045_

Dacă nu aveţi maşină de pâine nu-i nici o problemă, puteţi să plămădiţi pâinica cu ceapă după metoda tradiţională, la mână. E mai anevoios dar nu imposibil. Şi câte odată e aşa plăcut să frămânţi pâinea la mână, parcă iese şi mai gustoasă atunci când i-a naştere dintr-o pereche de mâini truditoare ;)

Iată pâinica mea dupa coacere…

IMG_5061_

Are o aromă foarte subtilă şi plăcută de la ceapă, e dulceagă, pufoasă şi aromată…

IMG_5069_

Sper să încercaţi şi voi măcar aşa din când în când să coaceţi pâine acasă. O să înţelegeţi mai bine ce vă spuneam la începutul acestui post, când o să simţiţi miros de pâine la voi în casă ;)

IMG_5071_

Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails