miercuri, 24 martie 2010

Brânza Camembert de Normadie

IMG_3001_

Camembert de Normandie (marcă înregistrată din 1983) face parte din familia de brânzeturi franţuzeşti cu crustă înflorită şi miez moale, categorie din care mai fac parte: brânza Brie, brânza Chaource, Coulommiers, Chabis, …

Scurt istoric şi detalii tehnice:

Un simbol de mare preţ al Franţei, brânza Camembert, se presupune că a luat naştere undeva în 1761 la ferma unei anume Marie-Christine HAREL în localitatea Camembert din regiunea Normandie.

Ca şi aspect o vom întâlni întotdeauna sub formă rotundă, ambalată într-o cutie de lemn şi cântărind fix 250g. Este de culoare albă iar la exterior are un aspect pufos. Prepararea unei bucăţi are la bază 2 litri de lapte de vacă crud şi se folosesc mulaje individuale pentru prepararea fiecărei bucăţi în parte, durata de afânare fiind de la 6 la 8 săptămâni.

Savoare şi întrebuinţări:

Trebuie să recunosc că am fost un pic reticentă când am avut în faţă pentru prima dată un calup din această brânză. Când am văzut crusta aceea pufoasă parcă ar fi fost din hârtie am avut tendinţa să o îndepărtez, eram convinsă că nu e comestibilă :D Mă înşelasem bineînţeles, este cât se poate de comestibilă şi deosebit de gustoasă.

Mi-am făcut curaj, am gustat şi m-am îndrăgostit pe loc. Miezul onctuos, fin, gustul uşor iuţel însă şi puţin dulceag în acelaşi timp… toate astea m-au cucerit pentru totdeauna. Mi-e greu să vă descriu în cuvinte însă poate o poză e mai elocventă :P

IMG_3007_

Servim brănza Camembert în general ca aperitiv sau la desert alături de fructe uscate (caise, prune, smochine…) şi nuci. Nu vă miraţi, francezii obişnuiesc să servească la desert un platou cu brânzeturi asortate, se spune că ajută la digestie ;)

Vă voi prezenta în postul următor un aperitiv delicios şi inedit ce foloseşte brânza Camembert: Tartine cu brânză Camembert şi piure de mere.

Ţineţi aproape!

6 comentarii:

  1. Intr-adevar foarte delicioasa branzica. Am avut ocazia sa maanc aceasta branza minunata si este nemaipomenica, Intersanta este povestea ei.Asteptam noi sortimente de branzeturi precum si curiozitatile lor.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. delicios. voi incerca combinatia cu fructe uscate (pe care nu o stiam) si cea cu piure de mere la masa de Paste. multumesc. care este urmatoarea brinza pe care o vei prezenta ? nu ne lasa sa asteptam prea mult :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Simona, ma bucur foarte tare ca ai ales sa prepari pentru masa de Paste aperitivul cu branza Camembert si piure de mere. Va urez toate cele bune si o masa imbelsugata!
    In ceea ce priveste urmatoarea branza... e surpriza :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Simona, iti urez un Paste Fericit si tot ce e mai bun!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails