luni, 4 mai 2009

Prajitura cu capsuni si crema de iaurt

IMG_3197

Extraordinara a iesit prajitura asta. A fost foarte foarte apreciata dupa gratarul copios de 1 Mai. Racoroasa si aromata, o combinatie tare reusita si foarte usor de facut.

Timp: 30min

Portii: 6

Ingrediente: 20 piscoturi (sau 2 blaturi de pandispan), 250g iaurt natur, 200ml frisca, 200g capsuni, 4 linguri vin alb dulce/demi dulce, 1 fiola esenta de rom, 1 fiola esenta de vanilie, 3 linguri zahar, 5g gelatina

Mod de preparare:

Amestecam iaurtul cu zaharul si esenta de vanilie si lasam cateva minute sa se topeasca. Pregatim separat frisca. Eu am batut 200ml smantana lichida cu 2 linguri de zahar dar fiindca nu mi-a iesit asa tare (poate fiindca nu am mai avut eu rabdare sa o bat :P ) am mai adaugat un plic de frisca praf ca sa obtin consistenta dorita.

IMG_3174

Incalzim apoi putina apa, separat dizolvam gelatina in apa rece si apoi o amestecam cu apa fierbinte fara sa o fierbem. Turnam amestecul in iaurt si apoi amestecam cu frisca batuta (pastram cam 1/3 din frisca pentru ornat).

Asta e toata crema ;)

IMG_3175

Tapetam o tava (eu am folosit tava de cozonac) cu hartie de copt si asezam un strat de piscoturi (sau blat de pandispan).

Amestecam cele 4 linguri de vin alb cu esenta de rom si insiropam primul strat de piscoturi cu jumatate din cantitatea de sirop.

Adaugam capsunile taiate bucatele si mai pastram cateva intregi pentru ornat.

Turnam crema in tava si nivelam.

IMG_3176 Adaugam si ultimul strat de piscoturi, insiropam cu restul de vin, acoperim cu folie de aluminiu si dam la frigider de preferabil pana a doua zi.

Daca folosim piscoturi e foarte important sa lasam prajitura cel putin 6 ore sa se insiropeze bine.

In cazul in care am pregatit-o cu blat de pandispan atunci e necesar doar 1 ora sa stea la frigider si apoi putem servi.

IMG_3194

Asa arata a doua zi cand am rasturnat tava si am curatat hartia de copt.

Mai departe totul depinde de imaginatia fiecaruia pentru a o orna cat mai frumos.

IMG_3196

La mine cam asa a iesit… :)

IMG_3198

si sectiunea… atat cat am reusit sa pozez sa s-a evaporat rapid :P

IMG_3210IMG_3211

Un deliciu…

IMG_3212

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails