miercuri, 3 iunie 2009

Vitel Stroganoff

IMG_4024

Cu toate ca am o gramada de retete care astepta cuminti la coada sa fie postate, am ales ca de data aceasta cei din urma sa fie cei dintai ;)

Vitelul asta Stroganoff e prea bun, prea special, neasteptat de reusit ca sa nu il impartasesc de graba cu voi.

O sa trec rapid direct la reteta…

Timp: 40min

Portii: 2

Ingrediente: 500g muschi de vitel fraged, 3 ciuperci proaspete (sau echivaletul congelate/conservate), 2 cepe mici, 200g smantana, 1 lingurita mustar, 3 linguri suc de rosii (bulion sau pasta de tomate diluata), 5 castraveciori mici murati, 1 catel de usturoi, 1 lingura ulei, sare, piper, dafin, cimbru, patrunjel

Mod de preparare:

Taiem carnea fasiute de grosimea unui deget si punem la calit la foc iute cu o lingura de ulei.

IMG_3994

IMG_3996

Se lasa pana se evapora sucul de la carne si se rumeneste un pic, aprox 15min. Daca nu e fiarta carnea se mai adauga o cescuta de apa si se lasa pana de inmoaie.

Taiem ceapa pestisori, usturoiul feliute si ciupercile felii mai mari si le adaugam la calit peste carne. Saram, piperam si adaugam condimentele.

IMG_4000

Lasam la foc mediu pana se inmoaie legumele, amestecand din cand in cand, cam 8-10 min.

IMG_4001

Adaugam apoi smantana si lasam sa dea intr-un clocot. Daca smantana e prea consistenta diluam cu 1-2 linguri de lapte (sau apa).

IMG_4003

Urmeaza lingurita de mustar si sucul de rosii.

IMG_4004IMG_4005

Amestecam bine si lasam cam 5 min la fiert pana obtinem un sos cremos.

IMG_4012

IMG_4013

Stingem focul si adaugam castraveciorii taiati fasiute.

IMG_4015

Obtinem o mancare spectaculoasa atat la gust cat si la aspect.

Nu mi-as fi imaginat ca aceasta combinatie de smantana, bulion, mustar, castraveti murati ar putea fi atat de reusita. Un geniu culinar Stroganoff asta…

IMG_4023

Servim cald cu garnitura de orez, cartofi natur sau paste.

Eu am ales o garnitura de orez cu morcov, telina si unt.

Pofta buna!

5 comentarii:

  1. interesanta reteta
    o sa o incerc si eu
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. E delicios te asigur, chiar weekend-ul asta o sa il refac ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut senzationala reteta!!!!!!!!!
    Daca spargeti si vreo 15 boabe de coriandru, in piulita de usturoi, are un plus de savoare. Cred ca nerge si cu o usoara atingere de ghimber.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah, sa nu uit, va multumesc pentru ca m-ati invatat!

    RăspundețiȘtergere
  5. am o intrebare, ce smantana folosesti, eu am folosit smantana pentru gatit dorna, e ok.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails