duminică, 15 ianuarie 2012

Pui cu gutui în sos de roşii

Pui cu gutui în sos de roşii
Pesemne că mă acomodez greu cu noul an de au trecut zece zile de când n-am mai postat o reţetă. Adevărul e că mi-a trebuit ceva timp să reintru în ritmul normal şi să încerc să nu mă mai gândesc că era aşa de bine în vacanţă…:(
Buun, acum să vă povestesc despre această mâncare delicioasă de pui cu gutui pe care am pregătit-o undeva între Crăciun şi Revelion după reţeta mamei iubitului meu.
Se prepară foarte repede şi este excepţională.
Timp: ~35min
Porţii: 2-3
Ingrediente: 400g carne de pui sau curcan (piept sau pulpe desosate), 1-2 gutui, 1 ceapă, 100g unt sau ulei, 2 linguri de zahăr, 100ml vin alb demisec, 200ml suc de roşii sau roşii din conservă pasate, 1 linguriţă rasă de făină (opţional), ardei iute (opţional), 1 foaie de dafin, cimbru, mărar, sare, piper
Mod de preparare:
Spălăm bine gutuile şi le frecăm cu un prosop ca să eliminăm puful acela care le acoperă. Puteţi chiar să le curăţaţi de coajă dacă vreţi neapărat sau dacă aveţi probleme cu digestia. Eu nu le curăţ pentru că îmi plac exact aşa cum sunt.
Pui cu gutui în sos de roşii - curatam gutuile
Folosind un cuţit mare şi bine ascuţit le tăiem pe jumătate şi apoi în sferturi şi scobim miezul acela lemnos apoi le tăiem în cuburi sau felii de mărimea unei îmbucături.
Încigem jumătate de cantitate de unt şi le călim rapid într-o tigaie încăpătoare.
Pui cu gutui în sos de roşii - calim gutuile taiate felii
Le scoatem deoparte într-un vas şi adăugăm în tigaie restul de unt. Călim ceapa mărunţită şi carnea de pui tăiată fâşiuţe până se rumeneşte uşor. Eu am folosit piept de curcan.
Pui cu gutui în sos de roşii - calim pieptul de pui si ceapa
Între timp, punem la caramelizat 2 linguri de zahăr într-o crăticioară şi îl stingem cu cei 100ml vin alb. Atenţie să nu sară caramelul fierbinte în contact cu lichidul şi să vă frigeţi. Adăugăm sucul de roşii, ardeiul iute mărunţit şi dregem sosul cu o linguriţă de făină dacă doriţi să fie mai legat. Dăm sosul într-un clocot scurt apoi îl turnăm peste carnea de pui.  
Pui cu gutui în sos de roşii - adaugam sucul de rosii
Adăugăm gutuile călite, dafin, cimbru, sare şi piper după gust şi mai fiebem mâncarea înnăbuşit sub capac la foc potrivit încă vreo 10min.
Presărăm mărar şi gata…
Pui cu gutui în sos de roşii - fierbem 10min
Servim cu mămăliguţă sau cu garnitură de orez simplu ori cu paste sau pur şi simplu cu pâine proaspătă. Merg şi nişte murături acre pe lângă sau o salată ;)
Pui cu gutui în sos de roşii - servim cu paine sau cu orez
O bunătate tradiţională românească cu puţin iz exotic, excelentă!
Poftă mare!

3 comentarii:

  1. Ce bine arata si cred ca e o mancare delicioasa. Voi incerca reteta, intro zi cand timpul meu va fi limitat. O saptamana frumoasa cu realizari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Maria, o saptamana minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails