luni, 11 ianuarie 2010

Brioşe cu fructe de pădure

IMG_0173_

Ştiu că nu-i sezonul fructelor de pădure, dar nu m-am abţinut să nu cumpăr o caserolă foarte aspectuoasă de fructe de pădure asortate (mure, zmeură, afine, capşuni).

După ce am devorat aproape toată caserola de fructe aşa ca atare, mi-au mai rămas câteva pierdute în frigider şi pentru a doua zi. Şi cum noaptea e un sfetnic bun, m-am gândit eu în ziua următoare să le dau o menire un pic mai specială… Le visasem în inima unei brioşe :P

Am folosit acelaşi aluat de la brioşele cu ciocolată, foarte bun de altfel… şi ce a ieşit vă zic acum…

Timp: 40min

Porţii: 4-6 (12buc)

Ingrediente: 3 ouă, 120g unt, 100-120g zahăr (în funcţie de cât de dulci vă plac), 160g făină, 100-150g fructe de pădure, esenţă de vanilie (după preferinţe), 1 linguriţă bicarbonat/praf de copt

Mod de preparare:

Frecăm untul (la temperatura camerei) cu zahărul şi apoi adăugăm pe rând ouăle. Urmează făina (e bine să fie cernută, vor ieşi mai pufoase) amestecată cu bicarbonatul/praful de copt şi apoi adăugăm esenţa de vanilie. Amestecăm cu mixerul şi obţinem un aluat grosuţ care curge.

Aşezăm hârtiuţele speciale în tavă, sau ungem şi tapetăm cu făină.

IMG_0131_

Turnăm câte o lingură de compoziţie în fiecare formă şi aşezăm fructele de pădure. Eu am avut câteva mure, o zmeură (mi-au plăcut tare, nu stiu cum de a scăpat asta nemâncată) şi afine.

Adăugăm apoi încă o lingură de aluat în fiecare spaţiu şi câte o fructă mică aşa de aspect…

IMG_0132_

Dăm tava (tăvile) la cuptorul preîncălzit la foc mediu (180°) timp de 25-30min până când se rumenesc frumos.

IMG_0155_

Murele şi afinele pe care le-am pus pentru aspect deasupra s-au afundat în aluat şi nu s-au mai văzut la final. Dar nu-i nimic au ieşit delicioase oricum :P

IMG_0161_

Acum să vă spun sincer, toate au fost excelente însă cea mai aromată mi s-a părut cea cu zmeură… Nu ştiu, poate am eu o slăbiciune pentru zmeură :D

IMG_0254_

Aaa şi pentru că nu am avut suficiente fructe, pentru cea de-a doua tavă am făcut brioşe cu dulce de leche şi alune de pădure ;)

Poftă bună!

10 comentarii:

  1. Briosele sant preferatele dulciuri ale copiilor.
    Mie imi plac Briose cu fructe de padure.
    Am facut aceasta reteta si mi-a iesit minunata!
    Am dat nota zece pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos pentru aprecieri si pofta buna la briose ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata extraordinar de bine, cred ca o sa le fac si eu cu prima ocazie ce cumpar afine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt super bune si am incercat reteta miau iesit bune si am 11 ani imi plac mult briosele

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna gospodina mica, te puup si felicitari. Sincer m-ai impresionat! Sa faci tu briose la 11 anisori... te pup esti o dulcica ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. eu acu am facut aluatul exact asa, dar nu mi-a iesit gdestul de grosut si nu arata ca al tau :-? hm... le-am dat la cuptor ,sa vedem ce iesie:D

    RăspundețiȘtergere
  7. eu acu am facut aluatul exact asa, dar nu mi-a iesit destul de grosut si nu arata ca al tau :-? hm... le-am dat la cuptor ,sa vedem ce iese:D sorry de greseli :P

    RăspundețiȘtergere
  8. mmm, a iesit buna buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. le-am incercat si eu cu zmeura! delicioase! :D

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails