marți, 28 decembrie 2010

Tort Suprem de Ciocolată

Tort Suprem de Ciocolată
Tortuleţul ăsta a fost dedicat iubitului meu pentru ziua lui de naştere pe care am sărbătorit-o săptămâna trecută.
E greu de descris în cuvinte cât de bun a ieşit tortul ăsta, este cu adevărat un suprem de ciocolată. Pentru iubitorii de ciocolată, un desert ca acesta este un răsfăţ absolut şi chiar nu e foarte complicat de realizat.
Dacă nu v-aţi hotărât încă ce tort să faceţi pentru noaptea de Revelion, încercaţi-l ;)
Timp: > 2h
Porţii: 14 persoane
Ingrediente: 225g ciocolată neagră de cea mai bună calitate, 25g cacao, 200g unt, 1 lingură ness, 170g făină, 1 linguriţă rasă praf de copt, 400g zahăr, 3 ouă, 5 linguri lapte acru (sau iaurt), 2 linguri alune, nuci sau migdale mărunţite, praline de alune pentru decorat 
Crema Ganache: 225g ciocolată neagră, 300ml smântână lichidă, 2 linguri zahăr
Sirop: 150ml apă, 1 lingură rasă de ness, 1 linguriţă rom, 2-3 linguri de zahăr
Mod de preparare:
Eu am pregătit varianta mai mică a tortuleţului, înjumătăţind toate cantităţile. În funcţie de câţi invitaţi aveţi adaptaţi şi voi cantităţile ;)
Ne ocupăm întâi şi-ntăi de blat. Un blat ciocolătos şi dens…
Topim ciocolata şi untul împreună cu 120ml apă şi 1 lingură de ness într-o cratiţă aşezată într-o altă cratiţă mai mare cu apă caldă pe care o punem pe foc.
Tort Suprem de Ciocolată - topim ciocolata
Amestecăm separat făina, praful de copt, cacao şi zahărul. Într-un alt recipient batem ouăle cu laptele acru şi turnăm apoi peste amestecul de făină.
Tort Suprem de Ciocolată - pregatim aluatul
Când ciocolata şi untul s-au topit transformându-se într-o cremă le turnăm peste amestecul de ouă şi făină şi omogenizăm.
Tort Suprem de Ciocolată - adaugam ciocolata in aluat
Adăugăm alunele sau nuca mărunţită şi gata am terminat cu aluatul pentru blat.
Tort Suprem de Ciocolată - adaugam alunele maruntite
Turnăm aluatul într-o formă sau cratiţă cu diametrul de 20cm unsă bine cu unt şi tapetată cu făină. Dacă aţi înjumătăţit cantităţile aşa ca mine, folosiţi o crăticioară mai mică, de 10-15cm diametru.
Tort Suprem de Ciocolată - asezam aluatul in tava
Coacem în cuptorul încins la foc potrivit (160°C) timp de 1h30min.
Tort Suprem de Ciocolată - coacem blatul
Lăsăm să se răcorească puţin şi apoi scoatem blatul din formă şi îl lăsăm să se răcească complet pe un grilaj. Eu am preparat blatul cu o zi înainte ca să îmi uşurez munca în ziua cu pricina :P
Tort Suprem de Ciocolată - blatul
Preparăm apoi crema de ciocolată Ganache după reţeta de aici şi obţinem o cremă fină şi lucioasă.
Tort Suprem de Ciocolată - pregatim crema Ganache
La asamblatul tortului şi la ornat eu am mai folosit praline de alune pe care le-am cumpărat. Dacă nu găsiţi de cumpărat le puteţi înlocui cu nucă prăjită şi mărunţită sau alune. Voi încerca într-o zi să prepar în casă praline şi vă voi ţine la curent cu reţeta ;)
Tort Suprem de Ciocolată - pregatim pralinele
Ne mai trebuie doar siropul şi putem trece la asamblatul tortului. Pentru sirop dăm într-un clocot apa, zahărul, ness-ul şi romul şi îl lăsăm să se răcorească.
Ok, pentru asamblat vom tăia blatul în trei discuri folosind un cuţit cu lama lungă şi bine ascuţită.
Tort Suprem de Ciocolată - feliem blatul
Aşezăm pe un platou discul obţinut din partea cea mai bombată a blatului. Păstrăm fundul blatului pentru a-l folosi ultimul fiindcă are forma cea mai regulată şi va defini forma tortului.
IMG_5859_Tort Suprem de Ciocolată - insiropam blatul
Însiropăm blatul, turnăm crema de ciocolată şi presărăm praline sau nucă măcinată.
Tort Suprem de Ciocolată - ungem cu crema
Repetăm operaţiile şi cu următoarele două discuri de blat. La final turnăm restul de cremă peste tort şi îl îmbrăcăm cât mai bine în ciocolată.
Tort Suprem de Ciocolată - acoperim cu crema
Crema Ganche dacă e călduţă se întinde singură pe tort este foarte uşor manevrabilă. Eu am pictat şi platoul cu cremă pentru un aspect ciocolătos la maxim :P
Tort Suprem de Ciocolată - uniformizam crema
Păstrăm tortul la frigider minim 2 ore. Eu l-am lăsat până a doua zi. Când vine momentul servirii îl scoatem din frigider cam cu jumătate de oră înainte, îl ornăm cu prăline sau nucă şi dacă e cazul aşezăm şi lumânărelele pentru sărbătorit ;)
Tort Suprem de Ciocolată
Vă îmbii cu o felie delicioasă…
Felie de Tort Suprem de Ciocolată
Să aveţi poftă!

12 comentarii:

  1. arata intr-un mare fel! la multi ani sarbatoritului!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru un tort nemaipomenit. Cu prima ocazie il fac si eu :) La multi ani pentru iubitul tau si toate cele bune.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim frumos pentru urari! Va puup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un An Nou plin de bucurii!
    Cu mult drag,
    Sorina

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Sorina, Un An Nou Fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. amestecul de ciocolata si unt trebuie lasat sa se raceasca inainte de a fi adaugat in faina?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, ciocolata topita nu trebuie neaparat racita de tot ci doar sa nu fie foarte fierbinte. Daca o iei de pe foc cu cateva minute inainte de a o ingloba in aluat e perfect.
    Spor la tortulet ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. am incercat sa fac tortul,dar blatul a iesit umed si necopt,desi l-am tinut 1h 30 min. in cuptor.credeam ca motivul esecului a fost crema de ciocolata adaugata calda peste faina...diana

    RăspundețiȘtergere
  9. cu siguranta o sa mai incerc o data...felicitari pentru blog,ai niste retete si fotografii foarte frumoase...diana

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna, blatul sa stii ca nu este unul clasic gen pandispan. El ramane usor umed si nici nu se umfla foarte tare pentru ca are multa ciocolata in compozitie. Deci nu e deloc un esec, asa trebuie sa iasa. Continua reteta si ai sa vezi la final ce bunatate o sa obtii ;)
    Spor!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am uitat sa iti mai zic ca daca totusi blatul nu trece testul scobitoarei(cand infigi o scobitoare adanc in el trebuie sa iasa perfect curata) mai coace-l inca 10-15min pana iese scobitoarea curata. Sa nu cumva sa te panichezi sa arunci bunatate de blat!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua, cantitatile mentionate sunt pentru tortul de 14 persoane?
    Eu as vrea sa fac un tort mai mare putin si nu stiu ce cantitati sa pun. Cam pentru 16 sau chiar 18 persoane si as vrea sa fac blatul intr-o tava dreptunghiulara.
    Orice sfat este binevenit, multumesc
    adriana

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails