vineri, 27 noiembrie 2009

Omletă cu spanac

IMG_1205_

Omletele au fost primele mele creaţii culinare încă de pe vremea când eram prin şcoala generală. Am învatat rapid să îmi exprim creativitatea prin omlete. Scanam rapid frigiderul şi cămara duminică dimineaţă (în weekend obişnuiam să le prepar) şi încropeam nişte omlete memorabile. Cel mai mult îmi plăceau cele cu ceapă verde, mămăliga de ieri rasă sau mălai, telemea sau brânză de burduf, kaizer,… pff şi câte şi mai câte… o nebunie.

Începusem să fac la un moment dat experimente cu cereale şi muesli, morcov şi telină rasă, sfeclă roşie, porumb fiert foarte interesante erau. Ai mei erau încântaţi că se trezeau în aroma omletelor mele creative :P

Adevărul e că în ultimul timp nu prea am mai facut omlete, descopăr mereu noi şi noi reţete şi tind să le neglijez pe cele vechi.

Însă mi-am adunat energia creatoare şi am revărsat-o din nou în tigaie rezultând această nemaipomenită omletă cu spanac şi brânză gorgonzola.

Combinaţia dintre spanac şi brânza iute, în particular gorgonzola, am descoperit-o cu ocazia preparării tartei cu spanac. Mi-a rămas adânc întipărită în papilele gustative şi încerc să o redescopăr oridecâteori am ocazia.

Aşadar prepararea…

Timp: 20min

Porţii: 2

Ingrediente: 2-3 ouă, 200g spanac proaspăt sau congelat, 100g brânză iute (gorgonzola, burduf,…), 1 lingură de pesmet, sare, piper, ulei pentru prăjit

Mod de preparare:

Spălăm, curătăm şi opărim spanacul atât cât să se înmoaie. Îl scurgem bine de zeamă şi îl tocăm.

IMG_1186_

Batem ouăle, apoi adăugăm spanacul si brânza.

IMG_1187_

Potrivim de sare şi piper…

IMG_1189_

…şi adăugăm o lingură de pesmet că să dea consistenţă omletei.

IMG_1190_

Amestecam bine, încingem 2 linguri de ulei în tigaie şi dăm omleta la prăjit.

IMG_1191_

Când s-a cuagulat oul împărţim în 4 şi întoarcem cu o paletă fiecare bucată. Dacă sunteţi maeştri şi o puteţi întoarce dintr-o singură mişcare fără să o portionaţi atunci jos pălăria. Mi-e nu mi-a reuşit până acum :P

IMG_1197_

Voila… e gata!

IMG_1198_

O bucăţică şi pentru voi…

IMG_1211_

Poftă bună vă doresc şi un weekend plăcut!

4 comentarii:

  1. imi permit sa-ti dau un sfat .Ca sa poti intoarce omleta intraca fara sa o rupi foloseste o farforie rotunda mare cit tigaia in care faci omleta .

    RăspundețiȘtergere
  2. ;) merci pentru sfat, o sa-i fac o incercare la urmatoarea omleta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bonjurel


    Am luat la citit tot blogul, am vazut ca ai mai zis de intors omletele, eu am facut (si multi amici au spus ca iese super) fata sa intorc nimic.


    Simplu, focul mic (daca nu ai foarte mic inalta pe o sita ceva, nu sunt scumpe) si capac.


    Iese perfecta si pufoasa.


    Abia aici am ajuns, imi place blogul tau, mai am de citit :)


    Sanatate!


    ps: merge si varianta cu intorsul pe capac sau farfurie, desigur, dar cu capac la foc mic nu te doare capul, o sa vezi).


    BDana

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Dana, ma simt onorata ca imi citesti blogul :P
    Nu-i rea ideea sa coci omleta sub capac, o sa incerc si eu data viitoare, multumesc.
    Spor la citit si te mai astept cu drag cu sugestii si comentarii.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails