luni, 25 mai 2009

Orez soté cu crab

IMG_2979

Sa va povestesc cum a luat nastere acest super orez soté cu crab…

Nu de putine ori iubitul meu pofticios de specialitati pune in cosul de cumparaturi fel de fel de conserve care mai de care mai ciudate care pana la urma nu le mai mananca pentru ca isi da seama ca defapt nu ii plac… :P

Asa m-am ales eu cu o conserva de crab natur pe cap. Carnea de crab are un gust dulceag ca si carnea de rac dar e putin innecacioasa de mancat ca atare.

Din acest context a luat nastere o mancare delicioasa care poate altfel nu as fi creat-o niciodata.

Dar gata cu povestile, sa incepem…

Timp: 20min

Portii: 1-2

Ingrediente: 1 conserva de crab natur, 1 ou, 1 ceasca de orez basmati, 2 linguri ulei (de masline am pus eu), 1 lingurita sos de soia, sare, piper, patrunjel tocat, salata verde pentru ornat

Mod de preparare:

Fierbem orezul basmati in multa apa cu sare conform indicatiilor de pe cutie. Cand bobul e fiert scurgem de apa.

IMG_2967

Punem o lingura de ulei in tigaie si prajim oul cu un praf de sare amestecand continuu in asa fel incat sa se faca zdrente.

IMG_2968

IMG_2971

Amestecam intr-un vas oul calit cu orezul fiert si scurs.

IMG_2972

Luam in primire apoi conserva de crab natur care arata initial cam asa:

IMG_2965

Calim crabul in tigaie cu o lingura de ulei. Saram si piperam dupa gust.

IMG_2973

Rasurnam carnea de crab peste celelalte ingrediente, adaugam o lingurita de sos de soia, presaram patrunjelul tocat si amestecam usor.

IMG_2975

Mai punem pentru cateva minute amestecul in tigaia in care am calit oul si crabul fara sa mai adaugam ulei.

IMG_2976

Amestecam usor si lasam pentru cateva minute (2-3min) sa se mai rumenesca un pic toate impreuna.

IMG_2981

Servim pe pat de salata verde stropita cu putin ulei si otet/zeama de lamaie.

O combinatie de exceptie creata din intamplare!

Dar de cele mai multe ori lucrurile extraordinare au fost descoperite din pura intamplare ;)

Pofta buna si nu ezitati sa creati de cate ori aveti ocazia!

5 comentarii:

  1. kum asa din pura intimplare/) toate recetele ti se primesk) nu te cred)) pina nu dai cu okiul in vrio carticika de recete nu stii cum sa le faci),oricum vom incerca sa facem receta cu orezul si carnia de crab)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Anonim, orezul asta nu e o reteta cine stie ce fabuloasa. E mai mult o improvizatie pe care am incropit-o eu intr-o seara avand in fata o conserva de crab cu care nu stiam ce sa fac...
    In general gatesc dupa carti de bucate atunci cand vreau sa prepar o anumita reteta clasica, deja consacrata, insa de cele mai multe ori imi place foarte mult sa improvizez. In fuctie de ingredientele pe care le am in casa fac diverse combinatii, unele reusite altele mai putin... asta e, mai sunt si riscuri cand faci experimente :P
    In cazul orezului cu crab chiar a fost un experiment foarte reusit. Combinatia de gusturi obtinuta din intampare a fost una de bun augur, si spun din intamplare fiindca am gatit aceasta mancare asa cum mi-a trecut mie prin cap in momentul acela. Bineinteles ca experienta anterioara si-a spus cuvantul aici, si decizia de a prepara in acest mod orezul s-a bazat pe cunostintele acumulate anterior ;)
    Iti multumesc pentru comentariu si te mai astept ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am mai incercat pana acum sa fac asa orezul dar, chiar am niste crab la punga si o sa incerc. Suna interesat

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai am facut.....wow! Foarte gustos!

    RăspundețiȘtergere
  5. DE UNDE POT CUMPARA CONSERVA CARNE DE CRAB ? UNDE POT FACE O COMANDA ONLINE?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails