duminică, 4 iulie 2010

Paste cu somon

IMG_2577_

Reţeta asta cred că am făcut-o de vreo 4-5 ori până acum. Pur şi simplu nu ne mai săturăm de ea atât e de bună şi deosebită.

De curnâd ne-am propus să mâncăm mai mult somon pentru că este unul dintre speciile de peşte care conţine cel mai mult Omega3 (antioxidant natural), magneziu şi reduce colesterolul din organism. Peşti bogaţi în Omega3 mai sunt şi macroul, heringul, scrumbia, sardinele şi în general peştii cu carne grasă. Nouă ne place cel mai mult fileul de somon aşa că îl consumăm cu plăcere cel puţin odată pe săptămână.

Vă spun rapid cum prepar eu pastele astea cu somon şi poate le încercaţi şi voi ;)

Timp: ~30min

Porţii: 4

Ingrediente: 400-500g file de somon (proaspăt sau congelat), 400-500g paste (tagliatelle am folosit eu), 400ml smântână dulce, 1 lingură ulei de măsline, sare, piper, verdeaţă (busuioc, iarba ciorii, pătrunjel, mărar, …),  nucşoară (opţional), parmezan ras

Pt. marinată: 3-4 linguri de ulei de măsline, zeamă de la 1 lime (lămâie verde), 3 căţei de usturoi (sau mai mult), 1 linguriţă verdeţuri uscate (rozmarin, oregano, cimbru, busuioc, mărar…), sare, 4 boabe de piper verde în saramură (este mult mai aromat decât piperul obişnuit)

Mod de preparare:

Pregătim întâi marinata zdrobind şi amestecând bine ingredientele de mai sus în mojar.IMG_2563_

Spălam fileul de somon, îl decongelăm dacă este cazul, îl zvântăm pe prosoape de hârtie şi îl tăiem în cuburi mari.

IMG_2564_

Îl aşezăm într-un vas, îl amestecăm bine cu marinata şi îl dăm la frigider pentru minim 15min să se macereze. Eu pun printre peşte şi cojile de la lime pentru că îi dă o aromă mai intensă ;)

IMG_2566_

De obicei eu pun peştele la macerat de cu seara din două motive: 1. aromele intră mai bine în peşte dacă stă mai mult la macerat şi 2. câştig timp a doua zi având peştele gata pregătit. Aşa că vă încurajez să faceţi la fel ;)

Odată peştele macerat nu mai rămâne decât să punem pastele la fiert în apă fierbinte cu sare pentru 8-10min în funcţie de timpul specificat pe ambalaj şi să pregătim sosul.

Punem somonul cu tot cu marinata (fără cojile de lime) într-o tigaie/cratiţă încăpătoare şi îl călim câteva minute la foc mediu scuturând din când în când vasul. Nu amestecăm fiindcă nu vrem să îl zdrobim.

IMG_2569_

Când carnea s-a închegat (nu călim excesiv, peştele se coace în maxim 5 minute) adăugăm smântâna dulce, nucşoară dacă dorim şi mai lăsăm să dea într-un clocot (timp de 1 minut).

IMG_2571_

La final potrivim de sare, piper, adăugăm verdeaţa (busuioc, oregano, pătrunjel, iarba ciorii…) şi luăm de pe foc.

Scurgem pastele, le amestecăm cu o lingură de ulei de măsline să nu se lipească între ele şi servim cu somon şi sos de smântână presărat cu parmezan ras şi verdeţuri.

IMG_2574_

Este aromat, delicat, un meniu cu totul deosebit atât pentru o cină obişnuită cât şi pentru o masă cu pretenţii.

Cu o altă ocazie am făcut o versiune mai uşoară, fără smântână şi am folosit paste tricolore în formă de inimioră amestecate cu sos pesto alla genovese. Farfuriile s-au umplut de dragoste şi bună dispoziţie ;)

IMG_2864_

Poftă mare!

10 comentarii:

  1. somonul e bun oricum,dar cu paste si sos alb...minunat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Va pup, ma bucur ca v-au placut pastele cu somon. Daca le veti incerca sa imi spuneti cum v-au iesit ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Innebunesc de fiecare data cand vad ca faci paste.
    Orice combinatie mi se pare fantastica. Daca s-ar putea as manca paste non-stop.
    Felicitari Trinity si la mai mare!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai Onuta sa inteleg ca tre sa pun reteta asta pe lista de gatit cand veniti la noi? :P
    Dar mai bine stii cum facem, faceti voi lista cu ce ati vrea sa va pregatesc ca sa stiu cum sa ma organizez ;)
    Va pup si pe cat mai curand!!

    RăspundețiȘtergere
  5. super reteta
    imi amintesc ca am mancat-o impreuna cu multa pofta si multa bucurie
    am fost o rasfatata la tine
    si acum imi amintesc gustul deosebit a preparatului si sincer pastele sunt preferatele mele
    dar tot ce gatesti tu este minunat FELICITARI

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, imi aduc aminte de gustul lor,si au fost super.Ba chiar am mancat tot.Si oare cand am sa mai mananc?facute de tine ,ca sunt super,draga mea.Te pup cu multa dragoste si sunt mandra de tine .

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc tuturor pentru aprecieri, va pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, f bun somonul, dar scump ca naiba, si combinatia respectiva cu atata smantana, nu stiu cum scade colesterolul:)
    Faci bine intr-un loc cu somonul, strici cu atata smantana:D

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna, sa incerci sa inlocuiesti somonul cu alt peste mai accesibil cum ar fi poate crapul, macroul sau ce iti place tie. Intradevar reteta cu smantana nu este pentru regim, si in general pastele nu sunt bune pentru cei cu colesterolul ridicat. Elimina smantana sau inlocuieste-o cu branza proaspata si serveste pestele cu orez in loc de paste, ar fi poate o varianta mai indicata pentru regim.
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails