duminică, 26 august 2012

Tagliatelle cu creveţi şi roşii la grătar

Tagliatelle cu creveţi şi roşii la grătar
Pe timp de vară îmi place să gătesc reţete rapide, uşoare şi în care să valorific la maxim roşiile, verdeaţa şi creveţii. Da, ne plac creveţii la nebunie, cu cât mai grăsuni cu atât mai bine şi i-aş mânca fără oprire :P
Reţeta asta de tagliatelle e în topul preferinţelor noastre vara asta…
Timp: ~30min
Porţii: 2-3
Ingrediente: ~15 creveţi mari, 2 roşii de grădină, 3 linguri sos pesto de casă, 2 linguri smântână acră, 400g tagliatelle cu ou, parmezan ras şi usturoi pentru asezonat
Mod de preparare:
Spălăm şi curăţăm creveţii dacă sunt cu carapace. Eu le-am păstrat codiţa pentru aspect ;). De preferabil să îi crestăm pe spate pe lungime şi să le scoate maţul acela ca un firicel mai închis la culoare care poate avea un gust neplăcut.
Ii aşezăm apoi pe şervete de hârtie şi îi uscăm bine de apă.
Tagliatelle cu creveţi - spalam crevetii
Ii frecăm apoi cu o jumătate de lingură de sos pesto şi îi lăsăm câteva minute la macerat până se încinge grătarul. Tăiem roşiile feli mai grosuţe ca să le putem manevra bine pe grătar.
Tagliatelle cu creveţi - maceram crevetii cu sos pesto
Intre timp punem şi pastele la fiert ca să fie toate gata în acelaşi timp. În funcţie de cum scrie pe pachet le fierbeţi în apă sărata timp de 8-12min.
Prăjim creveţii şi feliile de roşii pe grătarul bine încins, nu mai mult de 1 minut pe o parte în aşa fel încât creveţii să nu se strângă şi să devină cauciuc.
Tagliatelle cu creveţi - prajim rosiile si crevetii pe gratar
La final scurgem bine pastele de apă şi le amestecăm uşor cu 2-3 linguri de sos pesto de casă şi două linguri de smântână.
Tagliatelle cu creveţi - amestecam pastele cu sos pesto
Puteţi să săriţi peste smântână dacă vreti dar eu mi-am dorit ca pastele să aibă un sos mai cremos ;)
Tagliatelle cu creveţi - adaugam smantana
Amestecaţi cu grijă să nu le terciuiţi şi asamblaţi totul pe farfurii.
Tagliatelle cu creveţi si rosii la gratar
Garnisiţi cu parmezan proaspăt ras, frunzuliţe de busuioc şi feliuţe de usturoi pentru cine doreşte.
Poftă mare!

13 comentarii:

  1. Banuiesc ca nu e obligatoriu sa punem crevetii pe gratar. Pot fi si fierti in apa?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!
    Am si eu o problema, daca ma poti ajuta cu niste indicatii unde as putea sa gasesc creveti proaspeti... Am fost prin cateva supermarket-uri mai din oras si nu am gasit pe nicaieri, imi poti spune un loc anume unde as putea gasi? Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata delicios numai cand te uiti si iti ploua in gura. Am si eu o intrebare cum iti dai seama daca sunt proaspeti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gatit si eu zilele trecute dar nu cred ca am facut cum trebuie cu crevetii ca aveau un gust cam dubios...exista un secret cand ii prepari ?

    RăspundețiȘtergere
  5. @Case din lemn, Crevetii proaspeti pescuiti au culoarea gri, devin portocalii sau rozalii, iar carnea alba, doar atunci cand sunt tratati termic. Cei care au fost pescuiti din ape reci au gustul mai intens decat cei care au trait in ape mai calde.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata delicios si cred ca se prepara si rapid.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna tuturor si scuze pt raspunsul intarziat, abia acum am revenit din concediu.
    Crevetii se pot fierbe bineinteles daca preferati insa eu ii recomand pe gratar, sunt mult mai gustosi.
    Nu am idee unde se pot gasi creveti proaspeti in Romania deoarece eu locuiesc in Belgia. Ii veti recunoaste daca sunt proaspeti cu adevarat dupa miros. Cei proaspeti au un miros placut ca de alge, daca nu sunt proaspeti miros a balta imputita.
    Daca nu gasiti creveti proaspeti puteti sa cumparati congelati. Sa ii alegeti pe cei mai mari ca sa intelegeti ceva din ei.
    Secrete la preparare nu sunt. Daca aveau un gust dubios, fie nu erau proaspeti fie nu ati curatat bine matul acela negru de pe spate care da un gust rau.
    Sper sa va fie de folos! Spor la creveti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu am incercat sa caut in supermarket-urile din Buzau si nu am gasit pe nicaieri, mai ramane sa merg in Carrefour maine sa incerc si acolo, in seara asta nu am reusit sa ajung ca este mai departe de mine

    RăspundețiȘtergere
  9. pffff, cum e asta. Imi vine sa-mi fac bagaju spre Italia

    RăspundețiȘtergere
  10. in carrefour gasesti absolut tot ce nu gasesti in supermarketurile celelalte

    RăspundețiȘtergere
  11. Mai nou am inceput sa aleg kaufland pentru cumparaturii. Iar piata pentru legume

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails