sâmbătă, 30 martie 2013

Far Breton ~ Tartă cu prune uscate

Far Breton - Tarta cu prune uscate
Am primit de la prietenii noștri o vedere din Franța cu o rețetă tradițională de Far Breton, o tartă cu prune uscate specific Bretonă.
O țin de ceva vreme pe lista de priorități și uite că acum i-a venit rândul să o încerc :)
Nu mă așteptam să iasă atât de bună și să îi placă și degustătorului meu cu spirit critic care nu mănâncă deobicei prune uscate.
Vă las să o descoperiți și să o încercați...

Timp: 1h
Porții: 8
Ingrediente: 1l lapte, 250g făină, 250g zahăr, 4 ouă, 1 lingură de ulei, un praf de sare, 150-200g prune uscate fără sâmburi (se pot înlocui cu stafide)
Mod de preparare:
Într-un vas încăpător amestecăm făina cu zahărul și adăugăm ouăle bătute, uleiul și un praf de sare. Turnăm progresiv laptele și batem cu telul până obținem un aluat omogen fără cocoloașe.
Far Breton - preparam aluatul
Tăvălim prin făină prunele uscate curățate de sâmburi. În acest fel nu se vor lăsa la fundul tăvii când coacem tarta.
Far Breton - dam prunele prin faina
Ungem o tavă încăpătoare cu pereții înalți cu puțin unt sau ulei și turnăm aluatul. Distribuim uniform prunele pe toată suprafața tartei.
Far Breton - turnam aluatul in tava
Eu am folosit o tavă de tartă obișnuită însă nu mi-a încăput tot aluatul așa că am fost nevoită să coc în două tăvi. Cred ca data viitoare voi reduce cantitățile la jumătate fiindcă oricum iese suficient pentru 4-6 persoane ;)
Coacem în cuptorul încins la foc mediu (200C) timp de aproximativ 1h pănă se rumenește deasupra.
Far Breton - coacem timp de 1h
Lăsăm să se răcorească complet înainte de a o servi.
Far Breton - lasam sa se raceasca
Pudrăm cu zahăr și servim cu poftă. E o bunătate...
Far Breton - servim cu pofta

Bon appétit!

11 comentarii:

  1. wow, ce pofta de dulce am:D arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. dulciurile facute in casa sunt cele mai bune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut ieri tarta respectand intocmai cantitatile, suficiente pentru 2 forme rotunde cu diametru 23 cm si inalte 4 cm sau tot 2 cu diametru 21 cm si inalte de 8 cm. Dintr-o forma ies circa 6/8 portii. Eu de fapt am pus in una de 23 si in una 21 cm. Dupa gustul meu a iesit putin mai buna cea mai inalta. Dar in general cred ca este prea multa faina pentru 1 litru de lapte. Fac si eu mereu acest tip de dulce franzutesc cu diverse fructe dar cu mult mai putina faina si iese mai "budinos" daca-mi permiteti cuvantul si mai pufos. Acesta este prea "indesat". Una peste alta , multumesc pentru inspiratie si pentru munca si daruirea ta. Sper ca impresiile mele sa fie doar de folos, neavand nici cea mai mica intentie de a te ofensa. Numai bine, Geta

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Geta pentru comentariul tau. Eu am respectat intocmai reteta originala asa cum era ea prezentata pe felicitarea pe care am primit-o :)
    Intradevar reteta se mai poate adapta in functie de preferintele fiecaruia si se pot folosi si alte fructe sau chiar si ciocolata ;)
    Spor la bunatati si o zi excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super buna placinta, mi-a facut si mie bunica mea.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu nu sunt cu dulciurile dar tarta asta arata extraordinar

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu tarta, a iesit demential! Mie mi-a placut textura asa "indesata". Multumesc mult Patricia Simion pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails