sâmbătă, 21 aprilie 2012

Chec Tandreţe de Ciocolată

Chec Tandreţe de Ciocolată
Am revenit din vacanţa de Paşte şi am descoperit cu mare părere de rău că această minutată reţetă care era programată să se posteze automat în lipsa mea nu a apărut pe blog :(
Era o reţetă destinată pentru Masa de Paşte pentru cei ce ar fi vrut să gătească altceva decât clasicul cozonac…
În orice caz, iat-o acum cu puţină întârziere…
Acest chec poate părea banal dar vă asigur că e ceva cu totul şi cu totul deosebit. Se topeşte efectiv în gură şi partea super e că se păstrează intact pentru mai multe zile în şir. La noi a rezistat doar 3 zile iar a treia zi era la fel de fin ca în prima zi ;)
Timp: ~1h
Porţii: 1 chec (6-8 porţii)
Ingrediente: 190 pudră de migdale (migdale măcinate foarte fin), 150g zahăr + zahăr vanilat, 4 ouă, un vârf de cuţit de sare, 100g unt, 35g făină, 70g ciocolată neagră (minim 70% cacao), 1 lingură rom
Mod de preparare:
Topim ciocolata împreună cu untul amestecând ca să se omogenizeze.
Chec Tandreţe de Ciocolată - topim ciocolata
Separăm gălbenuşurile de albuşuri şi batem albuşurile spumă cu un praf de sare.
Chec Tandreţe de Ciocolată - batem albusurile
Amestecăm făina, migdalele şi zahărul şi apoi încorporăm gălbenuşurile, romul şi crema de ciocolată răcită. Înglobăm apoi spuma de albuşuri amestecând uşor cu o spatulă de sus în jos.
După cum aţi observat nu am folosit praf de copt. Nu e nevoie, albuşurile spumă vor face checul să crească.
Tapetăm o tavă de cozonac cu unt şi făină şi turnăm compoziţia ciocolătoasă.
Chec Tandreţe de Ciocolată - coacem timp de 45min
Coacem în cuptorul preîncălzit la 165°C timp de 45-50min. Verificaţi la final cu o scobitoare dacă e bine copt la mijloc.
Chec Tandreţe de Ciocolată
Obţinem o minune de chec, o adevărată tandreţe…
Are o consistenţă uşor umedă, fină, se topeşte în gură ca o mângâiere…
Felie de Chec Tandreţe de Ciocolată
Sper să îl încercaţi, până una alta vă pup cu drag şi vă urez
Poftă bună!

6 comentarii:

  1. as vrea sa-mi mangaie si mie papilele gustative un asemenea chec tandru...:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac teribil checurile iar cel cu ciocolata e delicios. Minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tare!!!! Vreau si eu.....dar destul cu dulciurile ca am cam exagerat de paste. te puup

    RăspundețiȘtergere
  4. Va pup, multumesc pentru comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  5. buna.vreau sa-ti multumesc pt toate retele tale.am incercat cateva si mi-au iesit super gustoase.aceasta reteta de chec cu ciocolata am combinat-o cu reteta super simpla de negresa glazurata pe care o aveam eu.a iesit o nebunie.pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Cind eram copil faceam cu mama un chec asemanator namai ca inante de adaugarea albusurilor batute spuma separam,intr-o cescuta citeva linguri din acel "sos" de ciocolata pe care il puneam pe post de glazura dupa ce scoteam checul din cuptor.Era o nebunie.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails